0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Чим відрізняються моторні масла?

    01.02.2018

    Серед бувалих автомобілістів існує думка, що все моторне масла однакові і в цілях економії коштів, можна сміливо лити масло дешевше. Але, з іншого боку, різна в'язкість, різні комплекси присадок та використання різних базових масел говорять про те, що все-таки в оліях є відмінності.

    Зараз ми постараємося розібратися в тому, що ж таке моторне масло. Основою будь-якого моторного масла служить так зване базове масло, це те чого більше всього в складі готового продукту. Базові масла ділиться на категорії або, як їх прийнято називати, на групи. Найбільше в Світі виробляється масел 1-й і 2-ї груп:

    • 1-я група - це мінеральне масло грубої очистки;

    • 2-я група - це мінеральне масло, але вже з високим ступенем очищення.

    Обидві групи мають жовтий колір, але 2-а група за рахунок більш високого ступеня очищення, буде трохи світліше.

    Такі масла виробляються з нафти і головною перевагою мінерального базового масла є низька вартість, а, відповідно, і низька вартість готового продукту на базі мінеральної основи. Але, при цьому, у такого масла буде не надто низька температура застигання (таке масло буде загусати в зимовий період), високий вміст сірки, а також високий вміст важких частинок.

    Не дивлячись на те, що масло 2-ї групи чистіше, воно має ті ж мінуси, властиві 1-й групі, до яких можна віднести:

    • високий ступінь чаду;

    • не надто міцну масляну плівку;

    • шлакоутворення;

    • низький експлуатаційний термін.

    Тому мінеральне масло вимагає більш частої заміни і сьогодні їх застосовують для змащення двигунів все рідше, зазвичай мінералку використовують в дуже старих двигунах, або в двигунах з дуже високим ступенем зносу.

    Гідрокрекінгові базові масла

    Наступна група - група номер 3, так звані гідрокрекінгові базові масла. Експлуатаційні здатності цих масел набагато вище, ніж у масел 1-й та 2-ї груп:

    • по-перше, це масло має прозорий колір;

    • по-друге, в них повністю відсутні будь-які домішки;

    • по-третє, воно має більш рівний молекулярний ряд, що позначається на параметрах тертя масла.

    Тому багато виробників масел схили називати гідрокрекінгове масло синтетикою, так як у цього масла характеристики дуже схожі з характеристиками синтетичного масла, але, насправді, гідрокрекінгове масло виробляється з мінерального масла 2-ї групи, тобто, мінеральне масло 2-ї групи проходить очистку за допомогою технології гідрокрекінгу після чого характеристики даного базового масла наближаються до характеристик справжньою синтетики. І, не дивлячись на те, що гідрокрекінгова база робиться з мінеральної, його експлуатаційна здатності значно вище, ніж у мінералки. Тому багато автомобілістів полюбили моторні масла на гідрокрекінговій базі, в зв'язку з чим вони стали найпопулярнішими моторними маслами в світі.

    Поліальфаолефіни

    До 4-ї групи належать моторні масла, які максимально наближені до справжньої синтетики, шляхом хімічного синтезу молекули вуглецю в таких маслах зшивається в складні ланцюжки, і таким чином, виходить базове масло, яке називають поліальфаолефіни. Як правило, сировиною для виробництва такого базового масла служить природний газ. Але технологія дозволяє створювати таке ж масло з будь-яких інших продуктів, будь то навіть вугілля, але в такому випадку виробництво буде нерентабельним.

    Звичайно продукт на основі четвертий групи коштує дорожче масел 1-ї, 2-ї та 3-ї груп, але експлуатаційні здатності поліальфаолефінів значно вище. Моторне масло, на основі цієї групи, може витримувати дуже низькі температури та забезпечувати безпечний пуск двигуна в дуже сильний мороз, масляна плівка у такого масла теж дуже міцна, а саме масло має високу окислювальну стійкість.

    Естерові масла

    Але, справжньою синтетикою, прийнято називати масло 5-ї групи, яка по суті являє собою складні ефіри. До них можна відносити різні масла, але для виробництва моторного масла використовується, так звані, естеровій масла. Такі масла дуже дорогі і їх рідко використовують для виробництва моторних масел, але, тим не менш, є виробники, які включають до складу своїх моторних масел естеровій базу.

    Одним з таких виробників є компанія MOTUL, але в будь-якому випадку, естеровій масло, не використовують як 100% базу до складу моторних масел, як правило, входить якийсь відсоток, естерів та якийсь відсоток іншого базового масла, наприклад, 3-ї або 4-ї груп.

    Одним з важливих властивості базових масел 5-ї групи є те, що його молекули мають електричний заряд, завдяки чому вони буквально примагничивается до деталей двигуна і не стікають в картер. Тому пуск двигуна завжди з мінімальним зносом.

    Але, базове масло, це тільки одна зі складових готового моторного масла, 2-й не менш важливою складовою стане комплект присадок. Тобто, для виробництва моторного масла, виробник спочатку вибирає базове масло на основі, якого буде зроблено моторне масло, після вибору бази, моторне масло і буде називатися мінеральним, напівсинтетичним або синтетичним, а потім до базового масла додається комплект присадок.

    Присадки визначатимуть кінцеву рецептуру моторного масла, його властивості, і відповідність двигунів різного типу. Існує безліч всіляких присадок, кожна з яких виконує свою функцію та призначення. Це можуть бути:

    • протизадирні;

    • протизносні;

    • антифрикційні;

    • модифікатори тертя;

    • антиокислювач;

    • загущаючі;

    • миючі та інші присадки.

    Умілий вибір базового масла та комплекту присадок є визначальним моментів в рецептурі моторного масла і його експлуатаційних властивостях. Дуже важливо об'єднати потрібні компоненти в потрібних пропорціях. Так як насправді, виробників базових масел і присадок до них не так вже й багато, і практично всі компанії, що випускають моторні масла працюють з одними і тими інгредієнтами, але кожен змішує їх на свій смак, так і виходять різні моторні масла. При цьому варто розуміти, що змішування всіх компонентів це складний та тривалий процес, при якому в різний час, при різних температурах змішуються компоненти у вигляді базового масла та комплекту присадок.

    Тому якість готового моторного масла буде залежати не тільки рецептури, а й від якості обраних компонентів, групи базового масла, комплекту присадок, а також на якості самого обладнання, на якому відбувається змішування компонентів.

    Таким чином, приблизна рецептура напівсинтетичних масел виглядає наступним чином:

    • береться від 20 до 30 відсотків мінерального масла 2-ї групи;

    • додається від 70 до 80 відсотків гидрокрекинговиє масла 3-ї групи.

    Зазвичай напівсинтетичні моторні масла використовуються в старих автомобілях, тому, як правило, вони не дуже високої якості, але комплекти присадок можуть в них додаватися різні, за бажанням виробника.

    На відміну від напівсинтетичних масел, гідрокрекінгове моторне масло робиться на основі одного базового масла і стоїть воно трохи дорожче. Як згадувалося вище, це одні з найбільш поширених моторних масел в світі:

    • їх можна рідше міняти;

    • вони менше окислюються;

    • витримують більш високі навантаження.

    Відрізнити гідрокрекінгове масло від масла на основі четвертий групи буде дуже складно, так як на каністрі одного та іншого буде написано синтетичне масло, але масло на основі четвертий групи або поліальфаолефінів, як правило, коштує в півтора, а то й 2-а рази дорожче. Таким маслом може бути, наприклад:

    • масло Mobil 1;

    • масло Mobil серії “Super 3000” вже відноситься до гідрокрекінгу;

    • “Super 2000” до напівсинтетиці;

    • “Super 1000” к “мінералці”.

    Також іноді відрізнити масло на основі четвертий групи можна за індексом в'язкості, нерідко ці масла мають низький зимовий індекс 0W, тобто, це будуть масла 0W-20, 0W-30, 0W-40. Але також може зустрічатися масло на основі четвертий групи з більш стандартними індексами 5W-40, а іноді навіть 10W-40. Ще складніше з рецептурою “естерового” моторного масла, зазвичай це масло складається з суміші 3-ї, 4-ї та 5-ї груп. Де 5-ї групи додається найменше, звичайно ж, таке масло зустрічається досить рідкісними і не користується великим попитом через свою дорожнечу.

    Серед всіх моторних масел, саме такі масла мають найвищими експлуатаційними властивостями. До виробників, що використовують в складі своїх продуктів, естери можна віднести вищезазначених Motul та Mobile, також є інші, менш популярні виробники, які зустрічаються не на всіх ринках.

    Тепер, коли ви знаєте всю правду, про моторних маслах, ніякої “бувалий шофер” не зможе нав'язати вам свою точку зору та переконати заливати в свій автомобіль дешеве низькоякісне масло.

    Завершена