У 2018 році компанія RS представила відразу дві новинки на ринку автомобільних LED ламп, модель G8.3 і модель RS G9. Якщо подумати логічно то можна припустити що лампи RS G9 повинні бути ще краще свого попередника RS G8.3. Але поглянувши на упаковку новинки, ще не діставшись до самих ламп, видно, що RS G9 оснащені масивною системою охолодження, а як ми знаємо освітлювальні прилади з подібним охолодженням рідко мають потужність більше 20 ват, тому для досягнення хорошого світлового потоку модель повинна володіти дуже ефективним світодіодом який при такій мінімальній потужності забезпечить хорошу яскравість. АЛЕ і тут не все так гладко, на тильній стороні коробки чітко вказано тип світлодіода це CSP, а дані LED відноситься до виробів середнього рівня, в той час як у RS G8.3 стоять топові cree XHP50.
За конструкцією і ергономіці тут все банально ми маємо саму лампу, систему охолодження, проводку з встановленим на неї драйвером і контактну групу, правда є у новинки то що здивувало навіть нас, справа в системі охолодження у вигляді сталевих пелюсток. Ви можете заперечити, а що таке охолодження не раз зустрічалося серед LED ламп, але раніше ви могли бачити пелюстки більше схожі на дріт або трос які досить еластичні і гнучкі. Тут же ж пелюстки мають жорстку конструкцію і більше схожі на тонко нарізані смужки металу, а з подібною конструкцією ми стикаємося вперше, і цілком можливо, що така інновація дозволяє лампам ефективно відводити тепло. З іншого боку пелюстки охолодження ламп RS G9 дуже громіздкі і не дозволять встановити їх на будь-який автомобіль, вам потрібно мати хороший запас вільного підкапотного простору за фарами, в нашому випадку на автомобіль toyota auris 2007-го року випуску, лампи все-таки вдалося встановити, але для цього довелося витратити досить багато часу. Сказати що мука з установкою не були марними, навряд чи вийде, виїхавши в темний час доби на дороги загального користування ми не помітили що світло наших фар вигідно виділяється на тлі інших автомобілів як у випадку з RS G8.3, швидше за все це був такий собі середній результат, який нічим не гірше і не краще поміж інших учасників дорожнього руху. Хіба що відрізнявся, наше світло, лише колірною температурою, на око він був злегка синюватий і тому виділявся не тільки на тлі світла фар інших машин, але і контрастував з ліхтарями дорожнього освітлення роблячи світло більш ефективним в міських умовах, але якщо на вулиці буде дощова погода то блакитний відтінок навпаки зіграє проти вас.
Трохи засмутившись через не найвищу яскравість ми вирішили оцінити світло-тіньовий кордон, для чого під'їхали до рівної стіни, посвітивши стало зрозуміло що наша світло-тінева межа має нормальну, хоч і не ідеальну геометрію, і не буде завдавати дискомфорту іншим учасника дорожнього руху. Багато в чому як такої геометрії ми зобов'язані саме лінзованій оптиці, а як поведуть себе дані лампи на автомобілі з рефлекторними фарами досконально не відомо, хоча можна сказати напевно, що світлодіод CSP, через свою не високу яскравість все таки більше підходить для рефлекторної оптики ніж для лінзи .
Порівнявши лампи RS G9 з іншими LED лампами і ксеноном які були в наших ранніх тестах, ми зробили висновок, що вони знаходяться приблизно на середині, або трохи вище середини рейтингової таблиці і звичайно ж не дотягують до топових примірників, але тим не менш як впевнений среднячок лампи RS G9 можна порекомендувати.
Після особистих вражень і визначення якості світла на око, настав час сухих цифр, які ми отримали завдяки лабораторним випробуванням на спеціальному приладі для виміру потужності, світлового потоку, колірної температури і т.д. Тест проводився при напрузі 13,48 вольт, при такій напрузі лампи споживають 1,9 ампера, а їх потужність 25,8 ват, світловий потік на старті +1825 люмен що практично на 100 одиниці більше ніж у RS G8.3, але ефективність менше ніж у 8.3 всього 70 люмен з кожного вата потужності, колірна температура 6310 кельвінів. Через 5 хвилин, при тому ж напруженні, у RS G9 падає струм споживання до 1,75 ампера, а споживана потужність до 23,7 вата, істотно знижується світловий потік до 1564 люмен і це вже практично на 100 одиниць менше ніж у RS G8.3, ефективність при цьому 66 люмен з кожного вата потужності, а колірна температура 7038 кельвінів.
Даний тест дає нам розуміти, що лампи RS G9 в принципі можуть мати гарну яскравість і хороший світловий потік, але через неефективну систему охолодження через 5 хвилин роботи драйвер лампи знижує споживану потужність і струм, в зв'язку з чим знижується і світловий потік. Виходячи з усього вищесказаного можна зробити висновок, що незважаючи на більш високе положення в модельному ряді лампи RS G9 все-таки поступаються лампам RS G8.3, як за загальним світловим потоком, так по ефективності і звичайно ж по ергономіці, а для установки ламп G9 буде потрібно хороший запас терпіння, або навіть демонтаж фар. Хоча на наш погляд морочитися з їх установкою немає ніякого сенсу, так як аналогічні лампи RS G 8.3 набагато простіші в установці і при цьому забезпечують найкращі показники яскравості і світлового потоку, до того ж у 8.3 більш прийнятна колірна температура 5900 кельвінів що краще в дощову погоду.