0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Все про автомобільні свічки

    08.02.2018

    З моменту створення 1-го автомобіля, автоіндустрія ні секунди не стоїть на місці. Всі деталі, вузли, механізми та агрегати машин постійно удосконалюються та модернізується. В тому числі, модернізація стосується і такої простої, на перший погляд, речі - свічка запалювання.

    Сучасні свічки дуже сильно відрізняються від тих, які ми могли бачити на автомобілях 20, 30 або навіть 50 років тому. В процесі еволюції свічок запалювання спостерігалося постійне впровадження нових технологій та використання дорогих матеріалів. Через що сьогоднішній день можна зустріти свічки, в яких в якості матеріалу центрального електрода застосовують іридій і платину, що є дорогоцінними металами.

    Як правило, такі свічки мають підвищений термін служби та найвищу ефективність запалювання.

    Крім впровадження нових матеріалів для виготовлення свічок запалювання, сучасні свічки повинні також відповідати конструктивним особливостям двигунів останніх розробок. Однією з таких особливостей є зменшення діаметра різьби з одночасним збільшенням її довжини, тобто, сучасні свічки в першу чергу:

    • довше своїх предків;

    • площа різьблення залишається незмінною, або навіть збільшується, що впливає на теплопровідність свічки.

    Наприклад:

    • для потужних гоночних автомобілів використовують свічки з, так званим, низьким калильним числом (холодні свічки);

    • для міських автомобілів використовується запалені свічки з високим коліном числом (запалені свічки).

    Такий поділ необхідно, так як двигуни різної потужності виробляють різний обсяг тепла, і свічка повинна мати можливість відводити це тепло, зберігаючи свій оптимальний температурний режим. Якщо свічка не буде прогрівається до температури 450 градусів за Цельсієм і вище вона не зможе самоочищатися від нагару (тягне за собою нестабільну роботу двигуна), а при прогріванні свічки вище 1000 градусів за Цельсієм настає краплинне запалювання (при гартівному запаленні горюча суміш запалюється немає від іскри , а від розпеченої поверхні свічки, в такому випадку запалювання відбувається несвоєчасно і порушується робота ДВС), що може привести поломки двигуна.

    Оптимальний температурний діапазон для свічок запалювання 450 - 850 градусів за Цельсієм, тому, якщо в гоночний двигун поставити запалену свічку вона дуже швидко перегріється, а якщо, навпаки, в малолітражку встановити холодні свічки з низьким Коліном число, то свічка не буде прогрівається до необхідної температури і дуже швидко забрудниться.

    Характеристика свічки

    Незважаючи на те, що сучасні свічки запалювання мають різні характеристики, їх конструкції, як правило, однакові. Основні деталі свічки це:

    • бічний електрод;

    • центральний електрод;

    • помехоподавляющий резистор;

    • різьблення;

    • внутрішній ущільнений ізолятор;

    • ущільнювальне кільце;

    • керамічний гофрований ізолятор;

    • контактна головка.

    Кількість бічних електродів може залежати від виробника свічок запалювання і від конкретної моделі.

    Наприклад, стандартні звичайні свічки мають 1 бічний електрод, але зустрічаються моделі з 2-3-ма і навіть 4-ма електродами. Збільшена кількість бічних електродів дозволяє іскрі від центрального електрода перебігати до того боковому електроду, на якому в даний момент часу є мінімальний опір, тому іскра буде завжди максимально потужною.

    У свою чергу, на центральному електроді може бути напайку з платини. Такий електрод тонше звичайного, і це сприяє підвищенню надійності запалювання, а також продовження терміну служби самої свічки.

    Також зустрічаються свічки, у яких центральний електрод виконаний з іридію, і він ще тонше, ніж платиновий. Такі свічки володіє ще більш надійним запалюванням, тому іридієві та платинові свічки нерідко рекомендують для автомобілів на газу.

    У будь-якому випадку, підбираючи свічки для свого автомобіля потрібно дотримуватися рекомендації автовиробника і не буде ніякого сенсу для звичайного міського автомобіля використовувати гоночні свічки:

    • по-перше, такі свічки, як згадувалося вище, можуть просто не прогрівається до своєї робочої температури;

    • по-друге, вони розраховані на більш високі навантаження за рахунок чого мають високу вартість, при цьому, в легковому міському автомобілі свічки таким навантаженням не піддаються.

    Але, не тільки за допомогою використання дорогоцінних металів досягається висока продуктивність свічки. Наприклад, переказ центральному електроду спеціальної форми теж має позитивні сторони.

    Зараз можна зустріти свічки з V-подібною канавкою на центральному електроді, в такому випадку, іскра формується на бічних частинах електрода, що підвищує ефективність запалювання, при цьому свічки з V-подібною формою центрального електрода будуть значно дешевше іридієвих та платинових.

    Читаючи цей матеріал, ви не раз могли помітити згадки про “збільшенні ефективності запалювання”, цей момент принципово важливий в сучасних двигунах, в яких все частіше використовується збіднена повітряно-паливна суміш, тому свічки повинні мати підвищені здібності до “виробництву іскри”.

    Не варто забувати, що свічки запалювання як і будь-які деталі схильні до поломок та зносу, на передчасний знос та зниження ефективності їх роботи можуть впливати різні чинники. Самим “шкідливим” акторів буде недостатньою прогрів свічок. Зазвичай це відбувається:

    • при частих та коротких поїздках;

    • при частих пусках холодного двигуна.

    В такому випадку, свічки просто не встигають прогрівається до своєї робочої температури і не можуть самоочищатися від нагару, при сильному нагаре іскра не може перебігати від центрального електрода до бічного, що призводить до порушень в роботі запалювання. Але, в конструкції, деяких свічок допускається додатковий зазор по якому в разі сильного нагару, іскра буде “перебігати” від центрального електрода до бічного, а після досягнення свічок оптимальної робочої температури, вона самоочищатися від нагару, а іскроутворення перейде в штатний режим.

    Монтаж свічок запалювання

    Коректна робота свічок запалювання буде залежати не тільки від правильного підбору, а й від правильної установки, для чого існує інструкція по монтажу свічок запалювання.

    Всі виробники свічок запалювання рекомендує при монтажі використовувати динамометричний ключ, щоб затягувати свічку з певним зусиллям. Монтаж з перевищенням необхідного зусилля або його недоліком впливає на теплопровідність свічки, що, в свою чергу, може вплинути на роботу як свічки запалювання, так і двигуна в цілому.

    Момент затягування свічки залежить від діаметра різьби, тому завжди потрібно слідувати інструкції, так як знати на пам'ять співвідношення моменту затягування до діаметру різьби неможливо. До того ж, знайти майстра, який буде використовувати динамометричний ключ при монтажі свічок дуже складно. Зазвичай всі майстри, навіть в офіційних сервісних центрах, монтують свічки запалювання з особистих відчуттів, як то кажуть на око.

    При такому монтажі важливо, щоб майстер розумів, що якщо свічка нова, то вона вимагає одного зусилля затяжки, а свічка була в експлуатації вимагатиме вже зовсім інших зусиль, так як кільце ущільнювача при першому монтажі деформується.

    Навіщо демонтувати свічки і потім проводити їх повторний монтаж?

    Причин може бути кілька від банальної діагностики ДВС з виміром компресії та газощільності циліндрів до перевірки зазору між центральним та бічним електродом. До того ж, за зовнішнім виглядом різьблення свічки, наявності на ній нагару і кольором нагару можна судити про якість палива, а також можливі неполадки двигуна.

    На закінчення можна сказати, що встановлювати на свій автомобіль потрібно виключно ті свічки, які рекомендує виробник, так як він врахував за вас всі тонкощі конструкції та характеристики аж до прорахунку розжарювальних чисел. Відступ від рекомендацій автовиробника допустимо лише для найдосвідченіших автомобілістів, які роблять це виключно на свій страх та ризик.

    Завершена