0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Обслуговування гальмівної системи автомобіля

    08.02.2018

    Займаючись технічним обслуговуванням свого автомобіля, найчастіше ми піклуємося та думаємо про його серце і головною рушійною силою - моторі. Дуже часто нехтуємо діагностикою інших агрегатів, в тому числі і гальм. Хоча, саме від гальмівної системи, в першу чергу, залежить безпека пересування.

    Гальмівна система автомобіля вимагає не менше ретельного та копіткого обслуговування, ніж інші вузли, механізми та агрегати. У своєчасної заміни потребує як гальмівна рідина, так і гальмівні колодки з гальмівні дисками.

    Гальмівна рідина

    Гальмівна рідина є гідроскріпічной, тобто, вона вбирає в себе воду з атмосфери, в свою чергу, при гальмуванні гальмівні колодки та диски нагріваються і під впливом таких високих температур, вода, що скупчилася в гальмівній рідині закипає, утворюючи пар, через що відбуваються провали в гальмуванні або, висловлюючись простою мовою, гальма надають. Тому гальмівну рідину змінюють зазвичай раз в 2 роки, є класи гальмівних рідин такі як, DOT 5 або 5.1, які можна міняти трохи рідше, але в будь-якому випадку, існують спеціальні прилади, які визначає кількість води скопилася в гальмівній рідині, за допомогою такого приладу , можна буде точно визначити термін заміни гальмівної рідини.

    Гальмівні колодки

    Гальмівні колодки, в свою чергу, також вимагає своєчасної заміни. Зазвичай знос гальмівних колодок перевіряють при сезонної зміні покришок, коли з машини знімаються колеса стає добре видно гальмівну колодку та ступінь її зносу.

    Гальмівні колодки діляться на два типи:

    • дискові;

    • барабанні.

    У сучасних автомобілях бюджетного класу передні гальма оснащуються дисковим гальмівним механізмом, а задні барабанним. В авто середнього та високого класу передні та задні гальма будуть дисковими. Найбільшим попитом серед та поширеними виробниками гальмівних колодок та гальмівних дисків є:

    • Bosch;

    • Ferodo;

    • Resma.

    Ці виробники випускають гальмівні колодки конвеєрного використання, тобто, колодки від цих виробників встановлюються при складанні автомобіля на заводі виробнику, а також гальмівні колодки Bosch, Ferodo та Resma можна придбати в роздріб після зносу штатних колонок. Зазвичай термін служби гальмівних колодок залежить від стилю водіння автовласника, в середньому, гальмівні колодки служить 20-50 тисяч кілометрів пробігу. Робоча поверхня гальмівної колодки, вона ж накладка, виготовляється зі спеціального матеріалу, який м'якше, ніж гальмівний диск і через що при гальмуванні, коли колодки стикаються з гальмівним диском відбувається знос колодок.

    Якщо ж пробіг вашого автомобіля на нових колодках перевищує 50 тисяч кілометрів, а колодки, при цьому, не мають слідів зносу або знос мінімальний, зверніть увагу, на знос гальмівного диска. Зазвичай неякісні, або підроблені гальмівні колодки роблять з матеріалів, які твердіше гальмівного диска, що тягне за собою стирання гальмівного диска, який на відміну від колодок є більш дорогої деталлю.

    Супорт

    При виборі гальмівних колодок, потрібно завжди віддавати перевагу перевіреним брендам. На термін служби та знос гальмівних колодок також може впливати працездатність гальмівного супорта (механізм приводить в рух гальмівні колодки). Зустрічаються випадки, коли напрямні супорта заклинює, в такому випадку гальмівні колодки будуть притиснуті до гальмівного диску під час руху автомобіля, навіть, коли ви не натискаєте на педаль гальма. Заклинив супорт можна розпізнати за такими ознаками:

    • погіршується динаміка розгону автомобіля, його може тягнути в сторону;

    • збільшується витрата палива, в наслідок чого відбувається передчасний знос колодок.

    Щоб уникнути таких проблем, потрібно проводити діагностику гальмівного супорта та використовувати спеціальні мастила для напрямних супорта. Такі мастила призначені конкретно для цього механізму і інші змащувальні композиції в таких агресивних умовах дуже швидко зношується і не виконують змазує властивостей.

    Багато гальмівні колодки обладнується спеціальним датчиком зносу. Тобто, якщо у вас немає можливості побачити стан гальмівних колодок та заміряти їх знос, чекайте специфічний “писк”, який не можна переплутати ні з чим, почувши таку “писк” при гальмуванні потрібно негайно купувати нові колодки та проводити їх заміну. У більш дорогих автомобілях датчик зносу гальмівних колодок буде електронним і тоді інформація про знос з'явиться на приладовій панелі автомобіля.

    У барабанних колодок, які в основному зустрічаються на задніх колесах, ресурс дещо вищий, ніж у дискових, зазвичай вони служать 100-150 тис кілометрів пробігу. Але провести діагностику зносу барабанних гальмівних колодок набагато складніше, ніж дискових. В даному випадку потрібно буде обов'язково зняти колесо, зняти гальмівний барабан і тільки тоді можна побачити стан колонок.

    Вірна ознака того що колодки робочі - блиск внутрішньої поверхні гальмівного барабана.

    Спортивні колодки

    На окрему увагу заслуговують, так звані, спортивні колодки. Вони розраховані на досягнення найвищого коефіцієнта гальмування, але спортивні гальмівні колодки розраховані для експлуатації на високих та надвисоких швидкостях, в такому випадку, вони швидко прогрівається до робочої температури і забезпечує ефективне гальмування і при мінімальному зносі, на легковому автомобілі, який експлуатується в міському режимі спортивні колодки не будуть прогрівається до робочої температури та гальмування навпаки буде малоефективним. Тому вибирати гальмівні колодки потрібно виключно виходячи з рекомендацій автовиробника, або за допомогою підбору виробника гальмівних колодок. Вищезазначені нами бренди, мають свої каталоги підбору колодок по марці та моделі автомобіля.

    Гальмівні диски

    На відміну від гальмівної рідини та гальмівних колодок, гальмівні диски вимагають більш рідкісної заміни від 100 тис кілометрів і більше. Гальмівні диски, як і колодки поділяють на:

    • звичайні,

    • спортивні.

    Поверхня звичайних гальмівних дисків гладка, а на спортивних дисках можна побачити отвори та канавки. Диски з отворами називають “перфорованими”, а з канавками або жолобками “слотірованнимі”. Додаткова обробка поверхні гальмівного диска несе ряд корисних властивостей для гальмівної системи:

    • по-перше, це забезпечує зниження гальмівного шляху;
    • по-друге, відбувається очищення гальмівних колодок;
    • по-третє, спостерігається більш ефективне відведення тепла, газів та води
    • від поверхні гальмівного диска.

    Слоти та перфорація на гальмівних дисках, в першу чергу, необхідні для поліпшення ефективності гальмування, особливо на його початкових стадіях, такий ефект досягається через більш високого коефіцієнта тертя. Вчасно зносу гальмівного диска на фрикційної матеріалі гальмівних колодок утворюється металеві відкладення, які знижують і ефективність гальмування, і як раз, перфорація або жолобки, працюючи подібно терка, прибирають металеві відкладення, тим самим очищаючи поверхню накладки гальмівних колодок. Але, у цієї медалі є й зворотний бік, за рахунок такого ефекту досягається більш швидкий знос гальмівних колодок, що прийнятно та очікувано для спортивних та гоночних автомобілів і, менш бажане, для автомобіля використовується в міському режимі. Так як в першу чергу, ми все одно хочемо заощадити хоч трохи грошей на обслуговуванні автомобіля, а від спортивних гальм в пробці толку мало. Якщо ж вибирати між гальмівними дисками з перфорацією або слотами, то тут є невелика відмінність, в гоночних змагань автомобілях частіше використовують саме диски з канавками, так як вони краще відводить воду та гази.

    У міських автомобілях зі спортивним ухилом частіше зустрічається гальмівні диски з перфорацією, так як вони не так сильно перуть гальмівні колодки. Для тих, хто не може визначитися чому віддати перевагу перфорації або слотів, є спеціальні моделі гальмівних дисків відразу з двома типами обробки.

    Що стосується звичайних гальмівних дисків, то з ними все набагато нудніше, тут ви не зустрінете красивою перфорації та передчасного зносу колодок, та й не потрібні всі ці тонкощі міському автомобілю, тому тут, як і в випадку з колодками, потрібно спиратися на рекомендації автовиробника.

    Як бачите, стежити за станом гальмівної системи, не так вже й складно. В основному все зводиться в своєчасній заміні трьох основних витратних матеріалів:

    При виникненні інших можливих неполадок в сучасних авто повідомляє бортовий комп'ютер, під його наглядом знаходиться буквально все, аж до рівня гальмівної рідини.

    Завершена