0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Керамічні гальмівні диски

    12.02.2018

    Темою однієї з наших минулих статей були гальмівні диски та колодки, але в тому матеріалі ми розбирали загальне поняття та відмінність між різними модифікаціями та видами цих запчастин.

    Зараз мова піде виключно про гальмівних дисках спортивного застосування, які виготовляють з композитних матеріалів, такі гальмівні диски ще називають керамічними і на всіх сучасних спортивних автомобілях встановлюють саме такі диски.

    Залізні гальмівні диски на справжніх спорткарах давно віджили своє, так як:

    • в першу чергу, швидкий автомобіль повинен бути легким, а залізні диски мають істотну вагу і при створенні спорткарів конструктори борються буквально за кожен грам ваги;

    • друга причина, по якій сучасна автомобілебудування відмовляється від залізних гальмівних дисків - це те, що вони дуже швидко зношується та деформується від високих температур, яке виникає при гальмуванні на високих швидкостях.

    У свою чергу гальмівні диски з композитних матеріалів здатні витримувати температуру до 1000 градусів за Цельсієм, що дозволяє продовжити термін служби таких дисків по відношенню до металевих в 60 разів.

    Тепер давайте розберемося з чого ж робить керамічні, або композитні гальмівні диски в чергу основними компонентами такого виробу стануть:

    • кремній;

    • вуглеволокно.

    Углеволокно змішують з синтетичною смолою і отриману суміш заливають в спеціальну форму, тобто, керамічні диски виготовляють практично методом лиття. Так само як і сталеві диски, керамічні можуть мати додаткову обробку поверхні у вигляді перфорації (отворів) та слотів (канавок), але перед перфорацією ще на стадії заливки в форму для диска закладають спеціальні вкладиші, які формують вентиляційні канали, після заповнення форми углеволокном та смолою вона пресується під тиском 20 тонн і випікається в печі при температурі + 200С, при такій температурі та тиску смола і вуглеволокно перетворюються в пластик.

    Таким чином, виходить чорнова заготовка гальмівного диска, який має бути обточування диска на спеціальній машині, а потім тільки робиться перфорація.

    Але, це ще не все, поки що наш диск пластиковий, а ми перш за все хочемо надміцний та надлегкий керамічний диск, для цього вже практично готовий виріб, на 2 дня відправляється в спеціальну камеру, де температура поступово підвищується до 1000 градусів за Цельсієм.

    Через 48 годин пластик перетворюється в вуглець, але і це ще не все, навіщо вуглецевий диск кладуть спеціальну вогнетривку форму, яка називається кегель і в центр диска засипається керамічний матеріал, зокрема вищезгаданий кремній.

    Диск разом з формою відправляють в спеціальну піч при температурі 1700 градусів за Цельсієм ще на 24 години, при такій температурі кремній плавиться та переходить в рідкий стан заготовку з рідким кремнієм переміщують в вакуумну камеру, де він в буквальному сенсі вбереться в вуглецевий диск.

    В результаті, гальмівний диск вже стає керамічним і, матеріал отриманий в ході таких тривалих обробок, називається карбід кремнію.

    Тепер в готовому диску просвердлюють кріпильні отвори і він відправляється в фарбувальну камеру. Фарба грає дуже важливу роль, так як захищає вуглець від окислення. В іншому випадку, при високій температурі вуглець в присутності кисню може спалахнути. Але для того, щоб фарба витримувала високі температури, що виникають при гальмуванні вона також запікається в печі.

    На фінальній стадії готовий диск піддається очищенню та поліруванню. Після всіх описаних процедур, гальмівний диск відправляється у відділ технічного контролю, де за допомогою спеціального обладнання перевіряється його геометрія, якщо геометрія відповідає необхідним характеристикам до диска приєднується маточина, яка необхідна для монтажу диска на автомобіль.

    У гонитві за легкістю, маточину так само виготовляють з легких матеріалів, наприклад алюмінію.

    Завершена