0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Діагностика двигуна після повного циклу обробки триботехнічним складом

    26.02.2018

    Як говорить відоме прислів'я:“Ніщо не вічне”, і навіть самі надійні механізми мають свій ресурс та запас міцності. Те ж саме стосується двигуна від нашого піддослідного автомобіля, який недавно закінчив цикл обробок спеціальним складом, що відновлює геометрію деталей та подовжує його термін “життя”.

    В ході всіх обробок, ми тричі заливали трибо-склад разом зі свіжим маслом і нами було помічено, що після перших двох обробок характеристики двигуна, то погіршувалися, то покращилися. Після фінальної обробки стало ясно, що мотор потребує допомоги, але справжнє причини поки залишаються невідомими:

    • чи то склад не допоміг;

    • и то причина криється в іншому.

    У даній статті ми розповімо про способи діагностики двигуна без його розбирання. З цією метою ми відвідаємо одне із найбільш топових тюнінг ательє міста під назвою Speed Department. Більшою мірою, ми заглибимося в технічний стан двигуна, і продіагностіруем його трьома різними способами.

    За результатами, попередніх оглядів на інших станціях, нам діагностували прогари клапанів та втрати в циліндрах від 55% до 85%, при цьому компресія в циліндрах з нібито прогорілими клапанами 10-11 атм. Такі дані, звичайно ж, дуже сильно нас збентежили так як для того, щоб у двигуна були настільки істотні втрати, мотор повинен мати серйозну поломку, наприклад:

    • повністю прогоріла клапан;

    • дірку в поршні;

    • або тріщину в стінках циліндра.

    При таких втратах компресія буде близько 5-7 атм.

    Також, через вищезазначених проблем, у автомобіля повинен підвищиться витрата палива та повинна спостерігатися нестабільна робота двигуна, а також погіршується динаміка розгону.

    У нашому випадку, жоден з цих симптомів не був помічений і тому ми вирішили зробити діагностику саме в тюнінг ательє Speed Department фахівці якого знають толк в моторах.

    Тест автомобіля на діностенд

    Ми вирішили починати діагностику з тест автомобіля на діностенд, щоб перевірити його потужні характеристики та крутний момент в разі прогара хоча б одного клапана, або появи отвори в поршні, характеристики двигуна будуть істотно відрізнятися від заявлених заводом-виробником. Після виміру на діностенд ми отримали 2 графіка:

    • один відповідав крутний момент і був абсолютно рівним, що відповідає гарному стану двигуна;

    • другий вказував на потужність, який склав 80 кінських сил.

    Замір потужності проводився безпосередньо з коліс, а заявлена заводом-виробником потужність знімається з двигуна, який працює на стенді на ідеальному паливі та ідеальному маслі. Тому в перекладі з колісних сил на моторне, з урахуванням всіх похибок, ми маємо приблизно 100 кінських сил проти 124-х заявлених заводом-виробником, з урахуванням пробігу 115 тис. Км.

    Такі дані говорять про хороший стан мотора, і ні про які “прогари” не може йти й мови.

    Як же в такому випадку бути з даними виміру компресії і лік-тесту, отриманими на іншій станції?

    Можливо вони були зроблені не вірно?

    Для відповіді на ці питання, ми знову вирішили зробити замір компресії та газощільності. Компресія:

    • в1-м циліндрі склала 11,6 атм;

    • у 2-му рівно 11 атм;

    • в третьому 10,8 атм;

    • в четвертому 12 атм.

    акі дані, з урахуванням пробігу автомобіля, говорять про нормальному стані двигуна.

    Що ж тоді повинен показати лік-тест? Спочатку дані по виміру газощільності здалися досить непоганими, так як втрати:

    • в 1-му циліндрі були рівно 1%;

    • такі ж втрати виявилися в четвертому циліндрі;

    • а ось з 2-му та 3-му ситуація неоднозначна втрати в них досягають 30% - 40%.

    Але найцікавіше в тому, що витік газів з 2-го циліндра йде в 3-й, а з 3-го по 2-й, тобто, швидше за все, між 2 камерами згоряння утворився отвір в прокладці головки блоку циліндрів і через це отвір гази гуляють з однієї камери в другу.

    Про всяк випадок, ми ще раз перевірили і з'ясували, що при досягненні поршнем верхньої мертвої точки, витоків в колектора, наприклад, через поршневу групу або клапана не виявлено, тобто клапана закривається щільно, а компресійні кільця знаходяться в хорошому стані.

    Дана версія вже більше схожа на правду. Але, залишається питання, чому при лик-тесті, ми діагностували витік в 2-3 - му циліндрах, а на роботі двигуна та динаміки розгону це не позначається?

    Найголовніше припущення з цього приводу таке, що при вимірі витоків в камері згоряння створюється постійне та тривалий тиск, і повітря виходить через отвори в прокладанні в сусідню камеру згоряння. А коли працює двигун тиску в камері згоряння створюється короткочасно і в момент відкриття клапана, а відпрацьовані гази виходять через випускний колектор.

    Для того щоб бути на 100 відсотків впевненими в прогарі прокладки, ми вирішили провести аналогічні діагностику ще на одній станції і про результати наступної перевірки також буде наданий детальний звіт.

    Завершена