0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Справжня проблема двигуна. Ендоскопія двигуна. Повторна діагностика

    13.03.2018

    Ми вже писали про можливі наслідки використання тріботехнічного складу, яким оброблявся двигун нашого піддослідного автомобіля.

    Після повного циклу обробок фахівці станції техобслуговування, замість очікуваного позитивного ефекту, констатували факт серйозних несправностей двигуна, які вимагають негайного втручання і серйозних грошових витрат. В "діагнозі" горе-майстрів нас занепокоїли деякі неузгодження, тому перш ніж розбирати мотор і переходити до його ремонту, ми вирішили з'ясувати, чи є у нашого двигуна настільки серйозні проблеми.

    З цією метою, ми відвідуємо різні топові тюнінг-ательє України і робимо на них незалежну діагностику, в надії встановити справжню причину нетипової поведінки мотора.

    Діагностика за допомогою тюнинг-ательє

    В одному з таких тюнінг-ательє "Speed department", нам діагностували неполадки прокладки головки блоку циліндрів, але для того щоб поставити точний діагноз, звичайно ж, потрібно зняти ГБЦ і побачити можливі дефекти прокладки. Але, так як нашою метою було почути думку кількох експертів, ми вирушили ще в одне тюнінг ательє "Top Level".

    "Top Level" - тюнінг-ательє, в якому трудяться безпосередньо гонщики або, так би мовити, автомобільні пілоти, які виступають в дисципліні time attack. Виступають вони дуже успішно, про що свідчить безліч нагород і кубків, які нам довелося побачити в приймальні тюнінг-ательє.

    В компетентності цих людей ми не сумніваємося, так само на "Top Level" проводять техобслуговування будь-яких авто від цивільних автомобілів до справжніх бойових тачок, які змагаються в різних спорт дисциплінах.

    Тут є:

    • малярський цех;

    • цех кузовного ремонту, де проводять ремонтні та тюнінгові роботи не тільки з металом, а й зі скловолокном і карбоном;

    • моторний цех;

    • стенд розвал-сходження;

    • дино-стенд;

    • гоночний симулятор, який заслуговує на окрему увагу, так як повністю імітує справжній гоночний автомобіль і стендів такого рівня в Україні буквально одиниці.

    На Top Level є своя мийка через яку проходять всі машини, що потрапляють в бокси.

    Перш за все, нас цікавить:

    • замір компресії;

    • лік-тест;

    • ендоскопія.

    Для виконання цих процедур, машину загнали в моторний цех і дали їй постояти близько 2 годин, щоб двигун повністю охолов. Викручувати свічки з остиглого двигуна більш безпечно, так як знижується ризик пошкодження різьбового з'єднання.

    До речі, заміри компресії і газощільності проводилися теж на холодну, і тому отримані дані трохи відрізняються від даних отриманих на speed department. Втрати в 1-му і 4-му циліндрі склали не 5%, а 10% відсотків, що стосується 2-го і 3-го, то тут втрати вище - вони досягають 30% -40% відсотків.

    У будь-якому випадку, втрат в розмірі 55% -85% відсотків, які нам діагностували раніше, виявлено не було. Діагноз з прогаром прокладки блоку циліндрів виявився цілком імовірний, тому що тиск повітря з 2-го циліндра йде в 3-й, з 3-го по 2-й. Єдине місце, через яке відпрацьовані гази можуть виходити з однієї камери в іншу, - прогар в прокладці, або ж пошкодження цілісності двигуна (на це ми грішимо менше). Звичайно ж, витоки можуть ще йти через колектора. Можливість витоків по колекторам ми виключили ще в минулий раз, але про всяк випадок ще раз закрутили свічку в 2-й циліндр і подали повітря під тиском в 3-й.

    На наше щастя, повітря не виходло в розширювальний бачок, що виключало пошкодження в поршневій групі і пошкодження стінок двигуна. Через вихлопну трубу повітря виходило тільки при обертанні колінвалу, коли клапана перебували у відкритому стані.

    Крім лік-тесту, ми провели ще заміри компресії, згідно якому:

    • в 1-му циліндрі = 10 атмосфер;

    • в 4-му = 10,5 атмосфер;

    • у 2-му і 3-му = 9 атмосфер.

    Виходячи з отриманих даних, ситуація виходить неоднозначною, тому що якщо вірити виміру компресії, у нас цілком живий і працездатний двигун, а згідно лик-тесту, є якісь проблеми, які не так просто встановити.

    Найпростіший спосіб, це зняти ГБЦ, і, нарешті, подивитися що ж трапилося з мотором, але цей спосіб призведе до великих грошових витрат і тому ми вирішили заглянути в двигун за допомогою ендоскопа. В ході ендоскопії, ми виявили на стінках циліндрів природний знос. Робоча зона клапанів ціла, без нагару і своїм зовнішнім виглядом свідчить про їх нормальну роботу і щільне прилягання.

    Підсумок

    Найцікавіше, що нам вдалося виявити білясту пляму, яка сильно схожа на прогар прокладки. Щоб з'ясувати, що це за пляма, довелося вдатися до нестандартного способу, а саме через свічковий колодязь залити в другу камеру згоряння трохи бензину і подати туди повітря під тиском. Якщо в прокладанні є прогар, то бензин буде витікати з передбачуваного місця прогара, що ми зможемо побачити на екрані ендоскопа. Власне кажучи, так і відбулося, бензин почав витікати через передбачуваний отвір, і нам, без розбирання двигуна, вдалося встановити у чому полягала проблема.

    Настільки тривала і болісна діагностика допомогла нам з'ясувати, що у двигуна немає проблем з прогаром клапанів і пошкоджень поршнів, а на стінках циліндрів є природний знос, який не усувається за допомогою тріботехнічного складу.

    Завершена