Автомобільний вогнегасник є пристроєм, який в обов'язковому порядку повинно знаходитися в автомобілі. Цього вимагає, як здоровий глузд, так і правила дорожнього руху. Але, як не дивно, багатьох автовласників сильно бентежить зовнішній вигляд і габарити вогнегасників.
Найчастіше, автомобіліст прагнути купити вогнегасник поменше і заховати його подалі, сподіваюся на те, що їм ніколи він не доведеться. Але, тим не менше, вогнегасник потрібен. Як відзначають експерти і досвідчені шофери, для ефективного гасіння автомобіля може знадобитися навіть не один, а кілька вогнегасників. Згідно вимог правил дорожнього руху, автомобільний вогнегасник повинен мати обсяг не менше двох літрів, але краще буде якщо ви придбаєте трилітрову модель.
Види вогнегасників
вуглекислотними;
порошковими;
пінними.
Це все різні типи і для гасіння автомобіля краще віддати перевагу порошковим моделям.
Раніше в вогнегасники заливали воду, правда, це більше відноситься до перших пристосуванням, для пожежогасіння, які з'явилися 300 років тому. Виглядали вони трохи інакше і мали інший принцип дії, що не можна застосовувати для гасіння автомобіля.
Прабатьків сучасних вогнегасники робили з дерев'яних бочок, в які заливали воду та опускали пороховий заряд. Такі бочки кидали в пожежу, від чого відбувався вибух і полум'я тушілась водою і вибуховою хвилею.
Пізніше бочки почали замінювати на скляні банки. Ще через 100 років, вогнегасник отримав металевий корпус, обсяг якого сягав 24 літрів. У вогнегасник заливали воду і закачували повітря під тиском.
Потім почали з'являтися хімічні та пінні вогнегасники(https://avtozvuk.ua/catalog/488). І тільки 70 років тому вогнегасники стали такими, якими ми їх знаємо.
Як згадувалося вище, принципи дії вогнегасників абсолютно різні:
вуглекислотні моделі витісняють кисень і охолоджують поверхню;
порошок, навпаки, як би засинає вогонь, прилипаючи до гарячих поверхонь.
З цієї причини порошкові пристрої краще підходять, для гасіння автомобіля, в якому можуть запалиться паливно-мастильні матеріали, чи таж сама проводка.
При цьому, у порошкових вогнегасників є певний недолік:
порошок, що знаходиться всередині балона, схожий на дрібний пил (тальк), він з часом злежується і вогнегасник може відмовити.
Тому важливо стежити не тільки за терміном придатності вогнегасника, тиском всередині балону, але і періодично струшувати вогнегасник.
Сучасні вогнегасники можна сміливо возити в автомобілі, не переживаючи, що вогнегасник зіпсується під впливом високих, або низьких температур. Згідно стандартів, вогнегасники можуть спокійно працювати, при температурі до мінус 60 градусів за Цельсієм.
Як правильно користуватися вогнегасником
Потрібно розуміти, як правильно користуватися вогнегасником, найчастіше загоряння в автомобілі буває в підкапотному просторі або, куди гірше, загоряється проводка під внутрішньою обшивкою салону (випадки навмисного підпалу ми не розглядаємо).
Займання під обшивкою носить характер "прихованого загоряння" і згасити таку пожежу вкрай складно, особливо з одним одно-літровим вогнегасником.У разі загоряння в підкапотному просторі важливо розуміти, що відкриваючи капот, ви даєте доступ кисню до вогню і тим самим горіння автомобілі може посилитися. Відкривати капот важливо в рукавичках і відразу бути готовим відійти в бік, так як різко спалахнувше полум'я, може залишити серйозне опіки.
Як згадувалося вище, для гасіння підкапотного простору, рекомендується використовувати порошкові вогнегасники, але в разі "прихованого загоряння", порошковий вогнегасник буде марний і врятувати в такій ситуації вас може тільки углекислотной вогнегасник.
Підсумок
Таким чином, висновок напрошується сам по собі: для гасіння автомобіля, мати один вогнегасник маленького обсягу недостатньо і навіть мало хорошого трьох-літрового порошкового вогнегасника.
Щоб перестрахуватися і бути впевненим в тому, що вам вдасться врятувати свій, або ж чужий автомобіль, в будь-якій ситуації, не зайвим буде возити з собою два пристрої: один порошковий, а інший вуглекислотний.