0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Різновиди повітряних фільтрів. Переваги та недоліки

    05.04.2018

    З розвитком двигунів внутрішнього згоряння істотних змін зазнали не тільки складні механізми та вузли, а й фільтруючі елементи. Для сучасних систем дозування і вприску палива, вкрай важливим є високий ступінь очищення повітря. Під час роботи двигуна він спалює в кілька разів більше повітря, ніж пального. Дрібні механічні частинки, пил і волога, здатні вивести з ладу, як систему подачі палива, так і поршневу групу. Сучасні стандарти надійності не дозволяють допустити подібних речей.

    На сьогоднішній день існує декілька видів повітряних фільтрів, які відрізняються за принципом роботи і, відповідно, якості очищення.

    Інерційні фільтри, отримали свою назву через принципу роботи. Перевагами даного типу є багаторазове використання, самостійне обслуговування. Для справної роботи досить періодично очищати від пилу. Головним недоліком є великі габарити та низький ступінь фільтрації. Принцип роботи полягає в різкій зміні напрямку потоку повітря, за рахунок чого всі великі частки бруду падали на дно, а потік проходив через фільтруючий елемент. На сьогоднішній день даний тип фільтрів можна зустріти тільки на раритетних автомобілях, вони не використовуються в сучасному машинобудуванні.

    Інерційно-масляні фільтри: аналогічні інерційним фільтрам по конструкції, принципу роботи та обслуговування. Ступінь фільтрації трохи вище за рахунок використання мінерального масла, яке наливають на дно для утримання великих часток у в'язкому середовищі. Дані фільтра на сьогоднішній день можна зустріти в сільськогосподарській техніці.

    Паперові фільтри, сьогодні є найбільш поширеними. Основні переваги полягають у високому ступені очищення, компактних розмірах, низької вартості виробництва та швидкої заміни. Дані фільтри одноразові і підлягають заміні через певні інтервали, які відповідають ТО для конкретної марки автомобіля. Паперові фільтри бувають панельні, циліндричні і кільцеві. Вони мають однакову конструкцію та принцип роботи, відрізняючись тільки за формою. Складаються з пористого паперу, яка закріплена на каркасі. Для збільшення інтервалу між замінами, папір укладають у вигляді гармошки, що значно збільшує площу фільтрації. Серед недоліків необхідно відзначити крихкість цієї деталі, тому слід проявляти обережність при транспортуванні та установці.

    Фільтри нульового опору застосовуються переважно в спортивних автомобілях, як частина комплексного рішення для збільшення потужності двигуна. Зовні вони дуже схожі на паперові фільтри. Їх головна перевага полягає в підвищеної пропускної здатності та можливості обслуговування. На спеціальний каркас намотується кілька шарів бавовняної тканини з просоченням, які можна почистити або замінити після експлуатації, що обійдеться набагато дешевше покупки нового фільтру в зборі. До недоліків можна віднести ступінь очищення, яка може змінюватися при самостійній установці фільтруючого елемента. Також фільтр нульового опору не вийде поставити на місце штатного фільтра в автомобілі, для його установки буде потрібно додаткове переобладнання підкапотного простору. Незначне збільшення шуму під час роботи, не сподобається любителям підвищеного комфорту під час поїздки.

    Повітряний фільтр здатний не тільки істотно збільшити ресурс двигуна, але і забезпечити йому стабільну роботу в кожній поїздці. Тому набагато дешевше зробити вчасно планове ТО, ніж несподіваний капітальний ремонт двигуна.

    Завершена