0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Буксирувальний трос зі скотчу, порівнюємо зі звичайним авто тросом

    04.06.2018

    Іноді в дорозі автомобіліста можуть підстерігати різні підступні ситуації, при виникненні яких машина втрачає здатність пересуватися самостійно і її потрібно брати на буксир. І тут з'ясовується, що буксирувального тросу у вас немає і ніколи не було, та й купити його прямо тут і зараз не представляється можливим.

    У такій ситуації на допомогу можуть прийти різні автомобільні хитрощі, наприклад, буксирувальний трос можна виготовити зі звичайного скотчу та стрейч плівки. Робиться це дуже просто, два автомобілі паркуються в ряд і між бічних дзеркал переднього та заднього автомобіля в багато шаром намотується обраний матеріал, для збільшення міцності саморобного троса, краще намотувати плівку, або скотч “вісімкою”. І как не странно, подібний виріб дійсно може виявитися досить міцним для буксирування машини по рівній дорозі. Але ми то знаємо, що іноді тягнути машину доводиться під гору і тут навантаження на трос стає критичною, тому наша команда вирішила перевірити саморобні буксирні троси зі скотчу та стрейч плівки на міцність.

    Експериментуємо

    Для початку нам потрібно було виготовити два вироби. Необхідні матеріали не довелося довго шукати, обидві стропи вийшли довжиною близько 1,2 метра.

    На трос зі скотчу пішло 60 метрів стрічки, які ми склали в 50 шарів. Стрейч плівки пішло в два рази менше і шарів відповідно вийшло теж в два рази менше, але так як стрейч плівка ширше ніж скотч, то трос з її вийшов в два рази товще.

    Ми навмисно зробили троси короткими, так як обрані для їх виготовлення матеріали, мають високу пластичність, тобто, сильно розтягуються і довжини випробувального стенду може не вистачити.

    Устаткування на якому проводився тест не просте, а науково-дослідницьке і основним вимірювальним приладом тут служить манометр, що показує тиск в системі. Дані манометра переводяться в кілограми за спеціальною формулою, для початку від показника манометра потрібно відняти опір виникає при терті втягующого поршня, об стінки циліндра, воно становить 4 Ат.Потім від отриманих при руйнуванні троса даних ми забираємо це значення та множимо на коефіцієнт 0,94. Виходить, що стропа зі скотчу зруйнувалася при 6 Ат, значить (6-4) * 0,94 = 188 кг, тобто буксирувальний трос зі скотчу витримує навантаження близько 200 кг, цього може вистачити для буксирування невеликий легковика по рівній дорозі, а ось про рух під гору та витягуванні з ями говорити навряд чи доведеться.

    Заради справедливості варто зазначити, що при буксируванні на відміну від стендових випробувань трос більш схильний до динамічних навантажень при яких критичні моменти навантаження згладжуються і цілком можливо, що при буксируванні трос зі скотчу витримає трохи більше.

    Що стосується троса з стрейч плівки, то при навантаженні 282 кг він почав сильно розтягуватися. Склавши трос вдвічі, ми зрозуміли, що стрейч плівка володіє хорошими показниками пружною деформації.

    Висловлюючись простою мовою, пружна деформація - це здатність матеріалу розтягуватися без руйнувань, а потім повертатися до вихідної або близькою до вихідної довжини подібно гумці.

    Загалом при тиску 10 Ат стропа з стрейча знову розтягнулася до розмірів випробувального стенду, незважаючи на зростання тиску навантаження в кілограмах залишилася незмінною, а саме 10 Ат -4 Ат (опір поршня) * 0,94 / 2 (стропа складена вдвічі) = 282 кг.

    Але відступати було нікуди і нашою метою стало порвати стропу з стрейча у що б це не стало, тому, склавши її в 4 рази, ми приступили до чергового випробування і ось нарешті при навантаженні 446 кг наш трос зруйнувався.

    Виходить, що трос з стрейч плівки з урахуванням меншої кількості шарів виявився міцнішим, ніж трос зі скотчу.

    Правда, ми використовували не харчову плівку, а промислову, вона трохи ширше та товще.

    Підсумок

    Тепер давайте вважати, на виготовлення троса зі скотчу довжиною 1,2 метра у нас пішло 60 метрів липкої стрічки, при цьому нормальний буксирувальний трос повинен мати довжину близько 3,5 метра, відповідно, для виготовлення такого виробу знадобиться під 200 метрів скотча, а якщо ми захочемо трос міцніший, ніж 200 кілограм, то тут все 400 метрів нам на допомогу. 400 метрів скотчу - це два середніх рулону, які обійдуться в 80-100 грн. Найближчі за ціною класичні буксирувальні троси - Vitol ST205B/TP-207-3-1 при вартості 130 грн его довжина 6 метрів, а фактична розривна навантаження 660 кг і Elegant EL 101833 при тій же вартості і тій же довжині він витримує 560 кг.

    Природно, коли є можливість купити автомобільний буксирувальний трос, ніхто не буде робити трос зі скотчу або стрейча, до таких методів зазвичай вдаються від безвиході, і якщо ви раптом колись потрапите в аналогічну ситуацію, то не забувайте про безпеку і про те, що трос зі скотчу не такий вже і міцний.

    Завершена