0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Воротки - різновиди і їх особливості

    23.06.2018
    Вороток, як і багато інших різновидів ручного інструменту, активно застосовуються при проведенні ремонтних, діагностичних та профілактичних робіт на станціях технічного обслуговування авто і домашніми майстрами в умовах гаража. Незамінні для проведення монтажу/демонтажу коліс з подальшими роботами.  У кожного поважаючого себе майстра необхідний до наявності набір такого інструменту. У цій статті ми розглянемо найпоширеніші різновиди воротком, і постараємося виділити найбільш важливі нюанси, на які варто звернути увагу при виборі будь-якого інструменту.
     
    Пристрій
    У всіх воротка можна виділити два основних елементи – стержень та головка з посадковим квадратом. Бувають як монолітні, так і бути окремими деталями.
    Головка – деталь до якої приєднується основний робочий простір – торцева головка. З'єднання відбувається за допомогою шарнірного механізму.
    Стержень – по суті своїй є важелем до якого застосовуються зусилля при закручуванні/відгвинчуванні кріпильного вироби.
    Принцип роботи такий: на посадковий квадрат встановлюється головка з відповідним перетином. Після чого інструмент встановлюється шліцьовим отвором на капелюшок кріпильного вироби.
     
    Різновиди
    Воротки прийнято розрізняти по типу їх влаштування. Від них же залежить наскільки і в яких ситуаціях краще застосовувати той чи інший різновид. Існує три основних типи даного інструменту. Саме вони в масі своїй представлені на сучасному ринку.
    Т-подібний тип,це інструмент забезпечує максимальну передачу зусилля від оператора до кріплення. Складається з двох деталей – гладкий стержень і рухома обертається голівка з посадковим квадратом на одному з кінців. Головка може фіксуватися в будь-якому зручному місці на стрижні, завдяки чому вороткам даного пристрою зручно працювати з важкодоступними сполуками, збільшуючи або зменшуючи ефект важеля посередництвом переміщення головки по відношенню до стрижня.
    L-подібний тип (Г-подібний) менш пристосований для проведення роботи в місцях з важкою доступністю. Але велика довжина рукояті, притаманна даному типу воротка, дозволяє передати більший крутний момент, і з більшою силою впливати на кріплення. Особливо це актуально для тих випадків, коли з'єднання закисло або ж прикипіло.
    Саме їх найчастіше можна побачити на станціях технічного обслуговування. Вони відмінно справляються з монтажем/демонтажем коліс, з загортанням патронів в стакани.
    Воротки шарнірного типу є третім різновидом даного інструменту. У порівнянні з попередніми є набагато більш посиленим інструментом. Використовуються для проведення найбільш трудомістких робіт і здатні витримати, без явної деформації, значно вищі прикладені зусилля. Найчастіше стрижень виготовляється з сталей хромованадієвих сплавів, в той час як головка з посадковим квадратом з хромомолібденових.
    Також варто відзначити що існує маса підтипів та різновидів, які є як допоміжним інструментом, так і самостійним – подовжувачі для біт, викрутки-вороток, адаптери для біт, телескопічні воротки і т.п. Кожен з них є різновидом одного з перерахованих типів і використовуються рідше в порівнянні з попередніми, але також рекомендовані до наявності в майстерні.
     
    Окремо варто відзначити одну з різновидів яка по суті є окремим типом інструменту і користується величезним попитом – воротки трещоточные, або як їх називають в народі,тріскачки. Інструмент найчастіше виконаний у вигляді рукояті з посадковим квадратом на бічній частині головки. Всередині неї розміщений особливий зубчастий механізм – храповик. Завдяки йому головка провертається в одну сторону та стопориться при провертанні в зворотню. Це значно прискорює швидкість роботи та зменшує навантаження на руку. Найчастіше зустрічається три типи механізму розрізняються кількістю зубців – 24, 48 та 72. Чим вище їх кількість, тим плавніше відбувається прокручування, і легше працювати в місцях де немає можливості провернути рукоять через малу відстань. Але чим менше кількість зубів, тим інструмент довговічніше за рахунок більшого розміру самих зубців. Назва воротки даного типу отримали через характерий тріск виникаючий в процесі роботи.
    Завершена