0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України

Як вибирати і обслуговувати форсунки?

25.06.2018
Вибір форсунок.
Для якісного очищення лобового скла потрібні не тільки хороші двірники, але і форсунки або жиклери, які правильно подають омиваючу рідину. Від правильного налаштування кута подачі рідини може залежати її кінцева витрата, а від швидкості подачі рідини - час служби щіток склоочисника. Тільки злагоджена робота двірників і форсунок забезпечить швидку і якісну очистку скла від забруднень. Ці приклади показують, що такий маленький компонент автомобіля впливає не тільки на комфорт від поїздки, але і на частоту заміни двірників та рідини і що найважливіше, відображається на безпеці водіння.
Конструкція форсунки нескладна. З зовні капота видно голівка з соплом, яке формує струмінь рідини і подає її на лобове скло під певним кутом. Сопло має механізм, що дозволяє змінювати його кут нахилу як по висоті, так і в сторони. Під капотом розташовується фіксуюча частина у вигляді защіпок або гайки, можливо розташування зворотного клапана і навіть нагріваючого елемента, а під ними наконечника, до якого підводиться трубка з рідиною омивача. Рідина подається в форсунку з бачка омивача під тиском, який забезпечує насос. Таким чином завдання форсунки полягає в механічному розбризкуванні рідини, що на неї подається. Саме за способом розподілу рідини розрізняють звичайні і віяльні форсунки.
Звичайні 
візуально відрізняються двома металевими соплами, які регулюються незалежно один від одного, що дозволяє направляти онид струмінь в верхню частину скла, а другий в нижню. Іноді зустрічаються моделі на одне або три сопла. Рідина через них подається у вигляді сильного струменя, який б'ючись об скло розподіляється по ньому.
Віяльні форсунки з'явилися пізніше і мають одне сопло з горизонтальним прорізом. Основною перевагою цього типу виробів є рівномірне покриття всього скла краплями омиваючої рідини і як результат очищення скла вже при першому проході двірників. При цьому форсунки часто перекривають зони зрошення один одного. Такі форсунки надають менше можливостей для регулювання. Важливо враховувати кут нахилу таких форсунок для різних авто. Справа в тому, що у автомобілів різний нахил лобового скла і місце установки форсунок по різному віддалене від скла. Тому форсунки, що ідеально підходять до одного автомобілю в іншого можуть не розпорошувати рідину по всьому склу, а бити низько, в одне місце, не встигаючи розсіяти струмінь. В результаті чого щітки склоочисника не будуть захоплювати достатньо рідини і її витрата для якісного очищення скла збільшиться, а двірники будуть зношуватися через роботу "на суху". Для запобігання таких ситуацій потрібне хороше регулювання самого сопла по висоті або використання гумових проставок в місці кріплення форсунки для збільшення кута їх установки. Але такі маніпуляції не завжди допомагають домогтися бажаного результату, тому важливо підбирати кут форсунок заздалегідь, консультуючись з менеджером або ознайомлюючись з відгуками покупців.
Зворотний клапан в форсунках дозволяє подавати рідину на скло без затримки. Затримка виникає через необхідність насосу прокачати всю магістраль, до того як рідина дійде до форсунки. Після відключення насоса рідина знову стікає в бачок омивача. Якщо зворотний клапан конструкцією форсунки не передбачений, можна встановити фітінг з клапаном самостійно, врізавши його в магістраль. Використання клапанів особливо актуально для омивача заднього скла, оскільки в цьому випадку насосу потрібно багато часу для заповнення рідиною довгої магістралі від бачка до задньої форсунки. Мало хто з автовиробників оснащують систему омивача скла зворотним клапаном.
Форсунки можуть виготовлятися з нагрівальним елементом в корпусі. Така конструкція запобігає замерзанню сопла при мінусових температурах, але вимагає підключення до бортової мережі.
Корпус форсунки може бути пластиковим або металевим. Форма корпусу зазвичай округла, але зустрічаються найрізноманітніші варіанти. Випускаються як модельні жиклери, так і універсальні. При виборі потрібно бути уважним, оскільки вони часто не взаємозамінні.
   
Обслуговування форсунок.
Часто форсунки забиваються якщо водій замість спиртової рідини влітку використовує жорстку воду з-під крана. З часом це призводить до утворення нальоту на внутрішніх частинах сопла. Так само причиною засмічення може стати зовнішній бруд або сміття, що потрапило в бачок омивача. Для прочищення форсунки водії використовують такі способи:
 - заливають засіб для чищення в бачок омивача. Хоча цей метод дієвий, невідомо як він вплине на матеріали шлангів і ущільнювачів
- від'єднують підводящу трубку і з шприца промивають форсунку дистильованою водою. Промивати потрібно в зворотному напрямку (зовні всередину) щоб засмічення вийшов через той кінець, до якого підводиться шланг
- компресором з одягненою насадкою для м'ячів з лицьового боку форсунки подається повітря під максимальним тиком. Повітря виштовхує засмічення
- механічно прочищають сопло декількома жилами мідного дроту або гітарною струною
Наведені способи краще запобігати, використовуючи якісну омиваючу рідину, утримуючи кришку і горловину бачка омивача чистими і вчасно закриваючи кришку.
Завершена