0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Кондиціонер. Принцип дії. Проблеми та обслуговування.

    26.06.2018
       Кондиціонер - це невід'ємна частина сучасного автомобіля. Він забезпечує необхідну температуру для максимального комфорту під час керування автомобілем.
       Кондиціонер давно перестав бути розкішшю і, на сьогоднішній день, даними системами обладнані навіть автомобілі бюджетного сегмента. Але, незалежно від класу автотранспорту, він вимагає правильної експлуатації і своєчасного обслуговування. В цьому випадку його безпроблемний термін служби істотно збільшиться і зменшаться витрати на ймовірний ремонт.

    Принцип дії

       Для початку варто розібратися в принципі роботи даної системи. Автомобільний кондиціонер багато в чому схожий з роботою домашньої спліт-системи або навіть холодильника. По суті - це герметична зациклена система, в якій по контуру рухається комбінація холодоагенту (найчастіше фреон) і компресорного масла.
       Після натискання на кнопку включення, до шківа, якому, за допомогою спеціального ременя, передається руху від двигуна, примагничивается муфта. Після цього спрацьовує компресор, який стискає фреон. Холодоагент, після нагрівання, переміщається в конденсор де охолоджується зустрічними потоками повітря або вентилятором охолодження (якщо автомобіль не рухається). Після цього нагрітий газ в рідкому стані проходить через ресивер (осушувач) і терморегулювальний клапан, встановлений на трубопроводі, вступаючи в випарник, де перетворюється назад в газ і повертається в компресор, на початок циклу. При переході фреон сильно охолоджується і охолоджує випарник, з якого вентилятор здуває холод в салон.

    Проблеми та обслуговування

       Однією з найпоширеніших проблем, що порушують роботу системи кондиціонування, є низький рівень холодоагенту. Дуже часто, перед ресивером встановлюється спеціальне оглядове вічко, через який водій може спостерігати за рівнем фреону. Визначити це просто - якщо спостерігаються бульбашки, то це означає що в системі близько 70 ... 80% фреону, якщо ж видно піноподібну масу - значить рівень істотно нижче норми і необхідно проводити дозаправку газом. Причиною витоку фреону може послужити порушення цілісності будь-якого елементу системи і необхідно уважно оглянути всі вузли - в місці витоку буде спостерігатися масна пляма. У такому випадку варто негайно звертатися на СТО. Щоб не допустити появу витоків рекомендується час від часу перевіряти в першу чергу конденсатор, так як він працює в режимі особливо високого тиску і вібрацій; трубки на наявність появи корозії (яку необхідно негайно видалити), а також на міцність кріплень і, якщо десь ослабло - відразу підтягнути.
     
     
     
       Також, причиною поганої роботи охолодження може послужити забруднення підкапотного простору і випарника, який знаходиться в салоні під панеллю приладів. Для їх очищення та підтримання в належному стані використовуються спеціальні засоби - очисники двигуна зовні і спеціальні очисники кондиціонера. Обов'язково міняйте салонний фільтр згідно з регламентом, так як через високу вологість в ньому можуть заводитися хвороботворні бактерії, які призведуть до появи стороннього запаху. Для усунення даних наслідків рекомендується використовувати пінні очисники кондиціонера, а для профілактики - аерозольні спреї.
     
     
     
       Не варто забувати використовувати включати систему регулярно, в тому числі і в зимовий період року, хоча б кілька разів на місяць на короткий термін. Це необхідно для змазування рухомих деталей системи і запобігання їх виходу з ладу. При цьому, не рекомендується запускати систему кондиціонування при негативних температурах.

    Висновок

       Кондиціонер - це незамінний пристрій в літню спеку, але, як і будь-який пристрій, вимагає грамотної експлуатації, своєчасного догляду та ремонту навіть в зимовий час. Фахівцями рекомендується раз в 2-3 роки звертатися за діагностикою на СТО - вчасно замінені витратні деталі істотно заощадять час і гроші на ремонт системи в цілому.
    Завершена