0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    умоізоляція колісних арок своїми руками. Обезшумлення авто. Шумовіброізоляційні

    30.07.2018

    У минулому році ми публікували матеріал про шумоізоляції колісних арок за допомогою так званих “рідких підкрилок”. Плюси цього способу полягають в рівномірному нанесенні матеріалу та створенні додаткової антикорозійного захисту автомобіля. До мінусів можна віднести:

    • необхідність наявності підйомника;

    • мийки високого тиску;

    • спеціального пульверизатора, що є далеко не у кожного водія (відповідно, за таку послугу доведеться заплатити).

    Ми знайшли ще один спосіб зовнішньої шумо-віброізоляції колісних арок. Чому ще один? Та тому що існує маса способів та думок на тему, як правильно робити шумоізоляцію колісних арок, щоб позбавити водія від стукоту гравію та піску об підкрилки.

    Новий спосіб шумоізоляції

    Спосіб, про який далі піде мова, був переглянутий у зарубіжних колег, а й в нашій країні його використовують досить рідко, або не використовують зовсім.Тому комусь таке“обезшумлення” може здатися неправильний та спірною, а хтось візьме до уваги нові відомості та тенденції. Ми ж просто поділимося новою інформацією та особистим досвідом.

    Для виконання такого роду робіт найкраще підійде спеціальний автомобільний підйомник. Але ми говоримо про самостійну шумоізоляції колісних арок, а значить розуміємо, що підйомника у нас і у вас немає.

    У даній ситуації на виручку прийде автомобільний домкрат, можна використовувати заводський домкрат, яким, як правило, комплектуються всі автомобілі, а якщо у вас його немає, то найзручнішим рішенням буде підкатний гідравлічний домкрат разом з яким варто придбати ще додаткові опори для утримання автомобіля в піднятому стані. Замість таких опор часто використовують цеглу, або дерев'яний брус.

    Перед тим, як піднімати машину над землею, потрібно:

    • “затягнути”ручне гальмо;

    • відкрутити до половини гайки, або болти кріплення коліс.

    Так як на “подомкраченому”автомобілі робити це категорично заборонено. При зриві гайки, або болта машина може впасти з домкрата, або опори і завдати шкоди водієві, або сама отримає пошкодження.

    Піднявши машину над землею і надійно підстрахувавши її додатковими опорами, можна відкручувати гайки кріплення колеса до кінця і демонтувати самі колеса. Цей процес і всі наступні роботи досить брудні тому найкраще працювати в рукавичках та старому одязі, слідом за колесами потрібно демонтувати пластикові підкрилки. На різних автомобілях вони мають різну конфігурацію і різні способи монтажу, але в будь-якому випадку для демонтажу підкрилок вам знадобиться викрутка з профілем Phillips, або Pozidriv і інструмент для демонтажу пластикових кліпс (практика показує, що оптимальним буде металевий інструмент, так як пластиковий не завжди витримує навантаження при зриві кліпс і ламається), іноді при демонтажі локеров може стане в нагоді шліцьова викрутка та шестигранники.

    Тому, приступаючи до подібних робіт, спочатку уважно вивчіть елементи монтажу.

    Ще один важливий момент - це збереження цілісності пластикових кліпс, зазвичай з десяти демонтованих пістонів мінімум 2-3 ламаються, або приходять в непридатність, використовувати їх в подальшому безглуздо, так вони вже не надійно фіксують і при русі автомобіля нещільно встановлений локер буде вібрувати, видаючи сторонні звуки, що зведе нанівець всі ваші зусилля по шумоізоляції колісних арок. Тому крім ручного інструменту при собі бажано мати ще запас нових кліпс.

    Після демонтажу всіх елементів, що заважають настає час підготовчих робіт:

    • потрібно уважно вивчити весь простір, який ви збираєтеся обесшумити;

    • визначити фронт робіт.

    В первую очередь он состоит из очистки пространства колесных арок, как правило та часть, которая закрыта локером более не менее чистая. А вот участки, которые не закрывает подкрылок обрабатывают антикоррозийными средствами, к которым в процессе эксплуатации автомобиля прилипает много пыли и грязи, что создает на поверхности кузова такую себе “кашу” що складається з бруду та антикорозійного покриття. Відмити це місиво вручну і нанести нове захисне покриття вкрай складно, особливо якщо немає підйомника та мийки високого тиску, але спробувати все ж варто.

    З ручних інструментів для очищення арок підійдуть щітка з пластиковим ворсом та поролонова губка. В якості миючих засобів досить автошампуня для безконтактної мийки та садового розпилювача з чистою водою.

    Ми спеціально вибрали шампунь саме для безконтактної мийки, так як такі шампуні має більш високий вміст лугу по відношенню до шампунем для ручної мультики, а відповідно відмивати складні забруднення колісних арок такий шампунь буде набагато краще, головне після миття добре промити арку чистою водою. Миття арок потрібно виробляти максимально ретельно, не пропускаючи жодної ділянки, щоб в процесі поклейки віброізоляції між віброю і кузовом автомобіля не потрапила бруд, яка в подальшому може викликати вогнища корозії або погіршити адгезію матеріалу з кузовом.

    Незважаючи на гадану простоту, така мийка є досить трудомістким процесом і займає дуже багато часу. Щоб більш ретельно відмити всі чотири арки у вас може піти півдня і більш тому планувати подібного роду роботи бажано маючи в запасі один-два дня.

    Особисто у нас мийка двох колісних арок вручну зайняла близько трьох годин, при цьому не можна сказати, що вручну можна домогтися такої ж частоти як при митті апаратом високого тиску, але тим не менш, необхідні ділянки ми відмили і на наступному етапі їх потрібно обробити антисилікону.

    Антисилікон:

    • по-перше знежирює поверхню для забезпечення кращої адгезії;

    • по-друге допомагає змити забруднення які не по зубах автомобільному шампуню.

    На жаль, не дивлячись на весь наш ентузіазм та бажання обклеїти арки повністю, у нас не вийшло досконально відмити весь простір, тільки ділянку за підкрилком виявився придатним для подальших робіт. Справа в тому що ділянка оброблений штатними антикором, не піддавався ручному очищенні, тому ми вирішили обмовити віброізоляцією тільки ті ділянки на яких вдалося домогтися ідеальної чистоти.

    Як виброизоляция ми використовували матеріал Acoustics товщиною 3 мм, нарізавши його на смужки потрібного розміру ми почали укладання вібро. Таким чином, ми обесшуміть близько 30-ти відсотків простору всередині колісних арок.

    Зазвичай для укладання віброізоляції використовують валик з металевим роликом, але на лакофарбовому покритті його потрібно використовувати вкрай обережно, уникаючи контакту ролика з фарбою, в іншому випадку фарбу можна пошкодити і отримати місця виникнення можливих вогнищ корозії. Щоб уникнути можливих неприємностей краю віброізоляції краще “укочувати” зворотною стороною рукоятки валика, зазвичай вона зроблена з дерева, а зашкодити деревом фарбу практично неможливо. Також ми відмовилися від використання будівельного фена, він не потрібен з тієї причини, що обрана нами виброизоляция має прекрасну адгезію і не вимагає додаткового нагріву, що підтверджено нашими тестами.

    На укладання “вібро” пішло вже набагато менше часу, ніж на мийку і пов'язане з тим, що ми добре провели підготовчі роботи. Але на цьому ми не зупинилися, у нас був ще один помічник антикорозійна мастика ACOUSTICS, яка вдає із себе суміш бітуму та бутилкаучуку розбавлену розчинником, по суті, це та ж виброизоляция тільки в рідкому вигляді, після нанесення на поверхню, розчинник випаровується і матеріал стає твердішим.

    Носити таку мастику можна різними способами, але якщо розглядати використання мастики в домашніх умовах, то оптимальним інструментом стане кисть з довгою ручкою.

    Наносити мастику ми вирішили поверх віброізоляції, власне кажучи, в цьому і полягав принцип нового “зарубіжного” способу. Подібна обробка дозволяє поліпшити властивості віброізоляції, а також герметизувати стики між листами віброізоляції, що зменшує ймовірність потрапляння вологи в стику і не дасть матеріалу відклеїться.

    Процес нанесення мастики виявився дуже простим та захоплюючим і він обов'язково сподобається тим, хто любить щось фарбувати. Під час нанесення ми почали помічати хороші адгезійні якості матеріалу і випадково потрапляючи на ділянки, де залишилося “місиво” з штатного антикору і пісочку ми помітили, що мастика утворює з ними досить міцний зв'язок і добре тримається, тому ми вирішили повністю покрити мастикою всю арку зсередини. На цьому шумоізоляційні робота з колісними арками були закінчені, але у нас ще залишилися пластикові підкрилки саме ця деталь приймає на себе перший удар гравію в результаті чого виникає той самий неприємний звук.

    Щоб уникнути проникнення таких звуків салон автомобіля локер потрібно обклеїти віброізоляцією, для обклеювання підкрилок ми використовували той же Acoustics Alumat 3.

    І ось після віброізоляції локеров можна приступати до зворотної збірці машини, в цьому процесі головне пам'ятати місця кріплень і стежити за тим, щоб не залишилося зайвих пістонів, болтів, гвинтів.

    Виконуючи всі вищеописані роботи, нас не покидала одна й та сама думка. Зазвичай на зовнішню шумоізоляцію арок вирішуються ті, хто не бажає розбирати салон і виробляти цю процедуру зсередини, так як зовнішня шумоізоляція здається набагато простіше, але маючи досвід проведення шумоізоляції як з внутрішньої так і з зовнішньої сторони, ми можемо з упевненістю сказати, що кожна з цих процедур по своєму складна:

    • одна з них брудніша та триваліша;

    • друга зажадає демонтажу елементів внутрішньої обшивки салону, відключення роз'ємів сидінь і тому подібних процедур.

    Тому якщо ви замислюєтеся над таким поліпшенням свого автомобіля ретельно зважте всі за і проти, при цьому з упевненістю можна сказати, що якщо на одному і тому ж автомобілі зробити зовнішню та внутрішню шумоізоляцію, то можна отримати самий максимальний ефект.

    Завершена