0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Як вибрати парктроник? Різновиди та підводні камені!

    29.08.2018

    Незважаючи на те, що сьогодні доукомплектувати автомобіль камерою заднього виду та монітором може коштувати дешевше, ніж встановити парктроник. Парктроніки і раніше користувались величезною популярністю. Причини, за якими автовласники віддають перевагу парктронікам, або камерам, у кожного свої. Більш того, звукове сповіщення може привернути увагу водія до перешкоди, яке через сонячні відблиски або поганий огляд камери, пройшло повз увагу. Також в мокру погоду лінза камери заднього виду може сильно бруднитися, що зводить видимість до нуля. Загалом, що у камери, що у парктроника є як свої плюси, так і мінуси.

    Але раз ви читаєте цю статтю, то напевно ваш вибір це парктронік, і ви хочете знати, як його правильно вибрати.

    На що варто звернути увагу при виборі парктроніка?

    1. Кількість датчиків.

    Парктроніки бувають на 2,3,4,6 та 8 датчиків. Системи з кількістю датчиків від 2-х до 4-х, призначені для установки на задній бампер, а системи від 6-ти датчиків встановлюються в задній та передній бампер.

    Наприклад, якщо це парктронік на 6 датчиків, то 4 з них встановлюють назад, а 2 наперед. Якщо паркувальна система має 8-ю датчиками, то їх ставлять порівну 4 наперед та 4 назад. Таким чином, при включенні задньої передачі активуються лише задні датчики, а передні, щоб не заважати, залишаються неактивними.

    Алгоритм включення передніх датчиків дещо складніше, зазвичай вони включаються на 5-10 секунд після кожного натискання педалі гальма. Але багато автовласників відзначають, що такий принцип роботи сильно заважає в пробці, тому найчастіше включення передніх датчиків виводять на окрему кнопку. Також є системи, у яких при включенні задньої передачі, крім задніх датчиків, включаються передній лівий та передній правий, це допомагає проконтролювати безпеку паркування або маневру в обмеженому просторі.

    2. Кількість дисплеїв

    Крім кількості датчиків, парктроніки можуть відрізнятися і кількістю дисплеїв. “Задні” системи комплектуються одним дисплеєм, або не комплектується їм зовсім (зустрічаються парктроніки тільки із звуковим попередженням), а “передні” парктроніки можуть мати або один, або два дисплея.

    При наявності двох дисплеїв один з них встановлюється перед водієм і відповідає за передні датчики, а другий, який відповідає за задні датчики, встановлюється на обшивку стелі біля заднього вікна, напроти дзеркала заднього виду. Таким чином, водій може одночасно дивитися в дзеркало і на дисплей парктроника.

    Також, вибираючи парктроник, зверніть увагу на розміри, форму і тип дисплея, деякі моделі мають надзвичайно мініатюрні та непомітні дисплеї, але їх мінус низька інформативність, у інших моделей на дисплеї може відображатися багато корисної інформації аж до відстані до перешкоди по кожному датчику, але їх мінус великий розмір.

    До речі, мінімальна та максимальна відстань для визначення перешкоди у різних систем відрізняється: оптимальною відстанню для задніх датчиків вважається від 0,3 м до 2,5 м, тобто, якщо стіна або іншу перешкоду знаходиться на відстані 2,5 м від бампера, то саме на цій дистанції водій почує одиночний звуковий сигнал, у міру наближення до стіни сигнал буде частішати і на дистанції 0,3 метра система видасть довгий безперервний сигнал, який сповістить про необхідність негайної зупинки.

    Для передніх датчиків діапазон вимірювань складе 0,3 м - 1,7 м, системи з діапазоном від 0,4-0,5 м, будуть менш бажаними адже припаркуватися на відстані 0,5 метра від перешкоди може навіть недосвідчений водій і парктроник йому для цього не потрібен. Також не забувайте про похибки вимірювань і часу відгуку датчика, навіть дорогі паркувальні системи мають похибку близько 10 см, що не так вже й мало, бюджетні системи будуть вимірювати відстань з ще більшою неточністю, цим і зумовлено мінімальна відстань до перешкоди 0,4 - 0 , 5 м, такий запас дальності нівелює високу похибку. Час відгуку датчика має бути якомога менше, система вважається хорошою якщо час відгуку близько 0,08 секунд, у таких парктроников кожні 0,08 датчики проводять черговий замір відстані до перешкоди, що дозволяє дуже точно контролювати зближення зі стіною, стовпом або іншим автомобілем.

    Всі вищезгадані характеристики будуть актуальними та допоможуть зберегти вашу машину цілої тільки в разі справності датчиків.

    3. Самодіагностика.

    Перевірити датчики парктроника на працездатність дуже просто, але робити це при кожній поїздці незручно, втомлює і як мінімум нерозумно. Тому, щоб бути впевненим в справності свого парктроника, віддайте перевагу моделі з функцією самодіагностики. Такі паркувальні системи, в разі виходу датчика з ладу, негайно сповістять про це водія, що допоможе уникнути великих неприємностей.

    Після поломки датчика його, звичайно ж, потрібно замінити на датчик того ж виробника. Якщо такої можливості немає, то можна підібрати датчик іншої фірми, що підходить за кольором, розміром та роз'єму підключення. На практиці це може виявитися дуже складним завданням, особливо якщо парктроник встановлювався кілька років тому.

    Чи є проблеми при заміні датчика?

    Перша проблема, з якою стикаються автомобілісти, при заміні датчика це його розмір.

    Більшість сучасних виробників випускають датчики діаметром 18-20 мм, а в старих системах датчики могли бути 22-25 мм і більше. Таким чином, якщо в бампері просвердлений отвір діаметром більше 18 мм, заміна датчика без малярно-шпаклювальних робіт буде неможливою.

    Що стосується роз'єму підключення, то тут є кілька варіантів:

    • у менш технологічних парктроників провід підключення датчика до блоку управління цілісний, і тому для заміни датчика, швидше за все, доведеться частково розібрати обшивку машини заново, проклавши провід датчика до блоку;

    • у продуманих моделей кабель підключення оснащений додатковим герметичним роз'ємом на відстані 20-30 см від самого датчика, така конструкція дозволяє замінити датчик без необхідності виявлення блоку управління датчиками.

    З кольором датчика ситуація менш складна, 98% парктроників продають або в сірому або в чорному кольорі, і приблизно 95% автомобілістів не перефарбовують їх в колір кузова, найбільшою популярністю користуються чорні датчики, так як чорний колір добре поєднується з іншими кольорами, а при гострої необхідності фарбування в колір кузова, це можна зробити за 50-100 грн/датчик.

    Парктроніки для установки на автомобілі з фаркопом та запасним колесом

    На окрему увагу заслуговують парктроніки для установки на автомобілі з фаркопом та запасним колесом, розташованим на кришці багажника. Справа в тому, що датчики парктроника мають широкий кут виявлення перешкоди, і тому фаркоп або колесо можуть орієнтуватися датчиком, як перешкода поблизу бампера, це тягне за собою постійні помилкові спрацьовування і некоректну роботу системи. Щоб встановити парктронік на такий автомобіль потрібно віддавати перевагу системам з функцією “навчання”, ця функція має на увазі можливість настройки датчика, таким чином, що він не буде реагувати на фаркоп або колесо, при цьому здатність до розпізнавання інших предметів залишиться незмінною. Також функція навчання буде корисна тим, хто за допомогою спеціального багажника перевозить на фаркоп, або кришці багажника велосипеди.

    Найпопулярніший вид транспорту, на який встановлюють парктроник, це легковий автомобіль. Але нерідко в такому доповненні потребують вантажні машини або автобуси, правда встановити на них звичайний &ldquoлегковий” парктронік не завжди можливо.

    • По-перше, що автобус, що вантажна машині набагато довше легковика, і довжини проводів датчиків і дисплея просто не вистачить, щоб протягнути їх від заднього бампера в кабіну водія. Для вирішення даної проблеми або купують парктронік з подовженими проводами, або парктроник у якого зв'язок між центральним блоком і дисплеєм реалізована за бездротовою технологією.

    • Другим незручністю послужить висота бампера. “Легковий” парктроник встановлюється на висоті не більше 60 см від дорожнього покриття, в разі установки на вантажівку або автобус установча висота може виявитися вище. В такому випадку вихід тільки один це покупка спеціального “грузового” парктроника.

    Відеопарктроніки

    У разі якщо одного парктроника вам виявиться мало, можна купити готову систему парктронік + камера заднього виду. Такі системи бувають двох видів, зі своїм дисплеєм і з можливістю підключення до будь-якого іншого дисплею. Відеопарктроніки дозволяють одночасно виводити на один екран зображення камери та відстань до перешкоди в супроводі звукового оповіщення. До речі, звукове сповіщення може бути різного типу. Наприклад, у бюджетних систем - примітивні звукові сигнали, а парктроніки по просунутий можуть озвучувати відстань до зіткнення людським голосом.

    До мінусів відеопарктроніків можна віднести хіба, що найвищу вартість і те, що вони бувають тільки на 4 датчика. Тому якщо ви шукайте систему перед + зад + камера, виходу може бути два:

    • перший - покупка парктроника на 8 датчиків і камери заднього виду окремо;

    • другий - покупка відеопарктроніків і покупка парктроника на 4 датчика окремо.

    Тепер знаючи всі тонкощі та нюанси придбання парктроников, ви самостійно і без зусиль зможете вибрати кращу паркувальну систему, яка захистить автомобіль від пошкоджень і прослужить довгі роки. А в разі поломки не утруднить вас у виборі і заміні комплектуючих.

    Завершена