0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Як вибрати LED лампи головного світла

    06.09.2018

    Світлодіодні лампи швидко увірвалися та надійно закріпилися на ринку автомобільних аксесуарів. Буквально за кілька років різноманітність фірм та моделей перевершило будь-які ксенонові та галогенні лампи.

    Сьогодні ринок LED ламп головного світла виглядає наступним чином:

    • практично кожен виробник ксенону, щоб не втратити частку ринку має свою лінійку LED ламп;

    • з ними конкурують нові бренди, які спеціалізуються виключно на світлодіодних джерелах світла.

    Це все настільки сильно впливає на темпи розвитку діодних ламп, що встежити за моделями та визначити однозначного лідера вкрай складно. Здавалося б, що тут складного:

    • читаєш характеристики лампочки;

    • вибираєш модель яскравішою;

    • встановлюєш та радієш.

    Але не так сталося, як гадалося:

    • по-перше, занадто яскраві лампи при установці в рефлекторну оптику не дадуть правильної світлотіньової межі;

    • по-друге, заявлені характеристики не завжди відповідають дійсності і, набуваючи лампу за описом, ви ризикуєте отримати абсолютно інший продукт.

    Прості рекомендації по вибору LED ламп

    Виробник світлодіода

    Сам світлодіод є головною складовою будь-якої лампи, при цьому, світлодіодні кристали виробляють окремі фірми, а виробники LED ламп просто закуповують комплектуючі та створюють власну продукцію.

    Найвідомішим виробником діодних модулів є компанія Cree. Під цим брендом випускаються однойменні діоди:

    • Cree XHP 35;

    • Cree XHP 50;

    • Cree XHP70.

    Непогано зарекомендували себе Seoul та діоди виготовлені за технологією CSP. А ось лампи з діодами COB по яскравості навряд чи перевершать галоген, або ксенон.

    Потужність діода

    Від потужності світлодіода залежить яскравість випромінюваного ним світла, при цьому, чим якісніше діод, тим вищою буде його ККД. Але, не варто гнатися за найпотужнішими та яскравими моделями.

    Як згадувалося вище, дуже потужні лампи при установці в рефлекторну оптику, навпаки можуть погіршити якість світла. Тому вибираючи лампи, орієнтуйтеся на наступну рекомендацію, для рефлекторної оптики підійдуть моделі потужністю не більше 30 Вт, а для лінзи можна встановлювати всі 40, 50 та навіть 70 Ватт.

    Правильне формування світлотіньової межі залежить не тільки від яскравості ламп, але і від розміщення діода на корпусі лампи. Визначити на око, яка LED лампа забезпечить правильну СТГ, на жаль, неможливо. Але тут вам на допомогу можуть прийти наші відео огляди з тестами різних LED ламп.

    Залежність потужності від системи охолодження

    Сам світлодіод при випромінюванні світла виробляє велику кількість тепла, і чим потужніший лампа, тим більше тепла вона виробляє. Неякісне або неправильно організоване охолодження призводить до того, що світлодіод може працювати не на повну потужність.

    Для охолодження діодних ламп застосовують два типи радіаторів пасивні та активні. Пасивне охолодження здатне ефективно відводити тепло при потужності не більше 25 Вт, тобто, якщо взяти лампу з діодом на 50 Вт, але з пасивним охолодженням, то вона буде працювати в половину своєї потужності. Купуючи потужну лампу, переконайтеся, що вона оснащена кулером, який буде забезпечувати примусове охолодження. При цьому, у пасивних та активних радіаторів є свої плюси та мінуси.

    Наприклад, пасивні радіатори більш надійні, але мають великі габарити через що установка таких ламп не завжди можлива, а кулерной радіатори схильні до поломок, найнадійнішими вважаються електромагнітні кулери ламп Aled.

    Гучність кулера

    Якщо ваш вибір впав на потужну лампу з активним охолодженням, то зверніть увагу на те, що кулери неякісних ламп не тільки частіше виходять з ладу, а ще створюють певні шуми та вібрації, які можна почути в салоні машини. Постійний монотонний ледве чутний гул рано чи пізно зведе з розуму навіть самого врівноваженого водія.

    Якість збірки

    У гонитві за конкурентною ціною виробники світлодіодних ламп економлять не тільки на компонентах, але і на якість збірки. Нам неодноразово зустрічалися лампи, які при мінімальному механічному впливі розсипалися в руках на частини, у одних ламп відпадали діоди, а у інших сітки захищають кулер. І якщо при мінімальній &ldquoтремтінні” лампочка розсипається в руках це ще півбіди, а ось якщо машина влетить в чергову яму і окремі деталі лампи проваляться в фару, то це вже буде серйозною проблемою.

    Обманка

    Переважна більшість LED ламп, як і ксенон, мають споживану потужність 35 -50 Вт, а галогенні лампи 55 Вт. При установці діодів або ксенону замість галогенок на сучасні автомобілі, бортовий комп'ютер визначає малопотужну лампу, як перегорілу галогенку і відключає подачу електрики, відповідно нова LED лампа перестає працювати. Таке трапляється не на всіх машинах, але тим не менш, факт залишається фактом. Купуючи нові лампи, треба запитати у продавця про необхідність покупки обманки. Обманка створює додаткове навантаження на електричну мережу машини, щоб бортовий комп'ютер не помітив підміну лампи.

    Кольорова температура

    Як правило, світлодіодні лампи мають колірну температуру 5000-6000 К, таке світло влаштує більшість водіїв. Але якщо ви все ж захочете знайти більш жовті діоди з температурою 4300К, то вам доведеться сильно пожертвувати яскравістю лампи, що зведе нанівець доцільність покупки даного вироби. В автомобільному середовищі існує стереотип, що лампи з жовтим спектром світіння 4000-4500 К, краще висвітлюють дорогу в дощ та туман, але практика показує, що яскраві джерела світла з температурою 5000-6000 К при правильному фокусуванні в дощову погоду забезпечують кращу видимість, ніж джерела світла з жовтим спектром. Але сильно гратися з підвищенням температури кольору не варто, наприклад, лампи на 7000- 8000 К незалежно від оптики та фокусування не забезпечать якісне освітлення. До речі, ні на одній упаковці LED ламп ви не знайдете заявлену температуру вище 6000 К.

    Наші тести довели, що багато виробників навмисно занижують показання колірної температури на упаковці та документації. Найчеснішими виробниками, які пишуть правдиву інформацію про спектр світіння виявилися RS та Aled.

    Цоколь лампи

    Як і у випадку з будь-якими іншими лампами, будь-то галоген, або ксенон LED лампи підбираються відповідно до цоколем вашого авто, при цьому, позначення цоколя використовуються такі ж як і для галогенок. Підібрати лампу з потрібним цоколем можна заглянувши в технічну документацію автомобіля, або скориставшись інтернет-підбором.

    Найпоширенішими цоколями можна назвати:

    • для ближнього світла європейських автомобілів - Н7, Н1;

    • для далекого - Н1;

    • для противотуманок - Н3.

    У японців, в основному, стоять лампи HB3, НВ4, Н11, якщо одна лампа поєднує в собі ближнє та дальнє світло, то такий цоколь називається H4.

    Власне кажучи, це і будуть основні рекомендації по вибору LED ламп для головного світла і ви, напевно, задумалися, чому ми не сказали ні слова про світловому?

    Дійсно, світловий потік, це один з найважливіших параметрів, які впливають на освітленість дороги, але перевірити цю характеристику без спеціального обладнання неможливо. Дані, які надають виробники ламп не завжди відповідають дійсності. Ми говоримо про це з упевненістю, так як за допомогою того самого спеціального приладу вимірюють світловий потік декількох десятків ламп.

    Підсумок

    За результатами нашого тесту, найчеснішими виробниками виявилися Aled, RS та Sho-Me.

    Завершена