0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Як вибрати каністру для палива?

    13.05.2019

    У сезон свят і напередодні сезону відпусток актуальною проблемою для багатьох автомобілістів, які вирушають в далеку дорогу, є запас палива. Так як, проїжджаючи по незнайомих дорогах, не завжди знаєш чи по дорозі зустрінеться потрібна АЗС з якісним паливом.

    Тому відповідальний водій завжди має в багажнику каністру з запасом бензину або ДП. Для зберігання цих видів палива обов'язково потрібно використовувати спеціальні ємності, але деякі економні автовласники іноді воліють замість спеціальних каністр використовувати поліетиленові пляшки. Зберігання палива подібним чином вважається порушенням, так як є думка, що бензин або дизель можуть розвідати корпус поліетиленової пляшки або ж пари палива будуть підвищувати тиск в корпусі тари із-за чого вона руйнується, а паливо розіллється.

    Експеримент з пластиковою тарою

    Для спростування або підтвердження цієї інформації ми підготували 4 пластикових поліетиленових пляшки об'ємом 6 л, приблизно рік тому в дві пляшки був залитий бензин, а в дві дизель і після такої "заправки" тара зберігалася на складі жодного разу не відкриваючись.

    За рік в жодній з пляшок не утворилося надлишкового тиску, яке змогло б порушити їх цілісність, а також залите паливо не роз'їло стінки. Але, все ж зберігати паливо подібним чином ми однозначно не рекомендуємо, так як поліетиленова тара має мінімальний запас міцності і при будь-якому механічному впливі "економ" каністра втратить свою цілісність, а її вміст проллється в салоні автомобіля.

    Правильним рішенням у такій ситуації буде використання спеціальної тари: пластикова і металева. Пластикові каністри підкуповують невисокою вартістю і легкістю, але при цьому потрібно бути готовим до того, що далеко не на кожній заправці в пластикову тару погодяться заливати бензин або дизель, а для того щоб заправник все ж погодився залити в пластикову каністру паливо йому потрібно буде заплатити 20-50 гривень, що вже після 3-5-ї заправки наблизить вартість пластикової каністри до вартості аналогічної за обсягом металевої каністри.

    До мінусів пластикових каністр також відносять відсутність спеціального клапана для стравлювання надлишкового тиску, яке теоретично може створюватися при випаровуванні. Але, як ми пам'ятаємо, навіть через рік в поліетиленовій пляшці не накопичується тиск, не деформується корпус пластикової каністри. Для порушення цілісності корпусу знадобиться тиску 2-3 атм. Такий тиск міститься в шинах автомобіля і навряд чи може бути створено шляхом випаровування палива, нехай навіть в маленькому обсязі. До плюсів пластикових каністр, мабуть, можна віднести наявність заливного шланга, завдяки якому заправка бака відбувається акуратніше і зручніше.

    Через відсутність клапана або сифона, забір повітря при спустошені пластикової каністри відбувається через заливний шланг, через це паливо ллється нерівномірно і не швидко. Весь галас навколо небезпеки пластикових каністр зводиться до того, що на їх поверхні може накопичуватися статична електрика, яке теоретично може запалити паливо. Насправді, дуже важко уявити, що на корпусі 10 або навіть 20 літрової каністри може накопичуватися електричний заряд такої потужності, якої було б досить для займання горючої суміші.

    Загалом, якщо вам потрібна тара для палива на всі випадки життя, то пластикова каністра це не ваш варіант.

    Металеві каністри

    Металеві каністри в свою чергу більш функціональні, цікаві і міцні, умовно їх можна розділити на:

    • горизонтальні;
    • вертикальні;
    • плоскі;
    • типові.

    В першу чергу варто відзначити, що горизонтальна каністра набагато нижча і ширша ніж вертикальна, завдяки чому вона стійкіша і не вимагає від водія винаходу будь-яких пристосувань для фіксації каністри в багажнику, також таку каністру зручно розміщувати в невеликих і невисоких багажниках. Сталеві каністри як горизонтальні, так і вертикальні робляться з двох штампованих листів металу, які з'єднують між собою зварювальним способом. Місце з'єднання може бути захищене гумовою накладкою, яка не дозволить каністрі пошкоджувати елементи обробки багажника або сусідні каністри.

    Також, з міркувань безпеки, плоскі каністри оснащують спускним клапаном, який в основному виготовляють із звичайного болта і гумової прокладки.

    Заливна горловина має різьбове з'єднання або різьбовий замок, що досить надійно і зручно, замість кришки також можна накрутити заливний шланг, який підвищує точність наливу палива в бак. Завдяки можливості демонтажу клапана, можна забезпечити доступ повітря в каністру зі зворотного боку, що позитивно позначається на швидкості і її спустошені.

    Ручка горизонтальної каністри могла б заслуговувати на окрему увагу, але так як її запозичили у типової каністрі, ця ручка має урізаний функціонал і говорити про неї в повній мірі ми будемо на прикладі типової каністри.

    Завдяки трьом власникам на ручці, такі каністри можна переносити декількома способами, наприклад, один солдат, використовуючи центральні ручки, може переносити відразу дві каністри.

    Або використовуючи бічні ручки, два солдата можуть переносити одну каністру.

    Ми не випадково застосували слово солдат, так як 20-ти літрова типова каністра була розроблена за секретним спецзамовленням Гітлера в 1937 році перед початком Другої світової війни, відповідно, ця річ не така проста, якою може здатися на перший погляд.

    Наприклад, повертаюся до тих же ручок можна відзначити, що завдяки трьом держателя один солдат може нести одночасно дві каністри або чотири каністри, або вже два солдата можуть нести одну каністру на двох.

    Можливість транспортування в одній руці двох каністр досягається не тільки завдяки ручці, а й завдяки прямокутній формі каністри, ця форма була обрана теж не випадково, вона дозволяє складати каністри штабелями або ставити їх дуже щільно одну до одної, при цьому допускається їх стяжка стяжним ременем.

    Для того щоб при жорсткій фіксації і впливі на корпус натяжним ременем він не деформувався на бічних стінках передбачені ребра жорсткості в формі хреста.

    Як і горизонтальна каністра, типова-вертикальна виготовляється з двох штампованих листів металу з'єднаних між собою зварювальним швом, в оригінальній версії шов робився всередину для того, щоб каністра не зашкодила сусідній каністрі. Сьогодні в основному зустрічаються модифікації з зовнішнім швом.

    Кришка типової каністри захищена від несанкціонованого розкриття захисною чекою, а також важільним механізмом, який відкривається набагато оперативніше чим різьбова кришка. Важільний механізм кришки має спеціальну конструкцію, яка даже при деформації кришки виключено випадання ущільнювальної гумка і витік палива.

    Оригінальна типова каністра і її справжні аналоги мають трубку сифон розташовану всередині заливної горловини.

    Зараз же існують спрощені здешевлені аналоги, у яких відсутня трубка сифон. Трубка сифон захищає паливо від протоки при наповненні бака, а також прискорює спустошення каністри, при транспортуванні каністри трубка сифон перешкоджають збовтування рідини всередині каністри. Формою типової каністри передбачена ще одна хитрість у вигляді повітряної кишені, яка неминуче залишається навіть, якщо каністра повністю наповнюється паливом.

    Повітряна кишеня потрібна для того, щоб при падінні каністри в воду, вона не потонула. Правда, всього німці передбачити не змогли і для громадянського побутового використання вертикальна каністра занадто висока і нестійка, тому в багажнику для неї потрібно придумати спеціальне кріплення, ще до слабких місць типових каністр можна віднести днище, воно схильне до корозії з обох сторін внутрішньої і зовнішньої. Зовні днище іржавіє, так як об асфальт і інші дорожні покриття пошкоджується захисний шар фарби, з середини днище іржавіє, як в паливі неминуче накопичується волога, яка осідає на дно каністри. Серед сучасних каністр зроблених за прикладом типової, можна зустріти вироби з внутрішнім антикорозійним покриттям або вироби з алюмінію, відповідно проблеми з корозією у таких каністр зустрічаються рідше або невідомі зовсім.

    Окремо говорити про те, що всі каністри як пластикові, так і металеві можуть мати різний обсяг немає ніякого сенсу, так як обсяг каністри кожен водій буде вибирати для себе індивідуально. Єдине, що варто відзначити так це те, що каністра з маленьким обсягом може мати різну конструкцію ручок, особливо це стосується вертикальних і горизонтальних каністр.

    Паливо в каністрі може зберігається досить тривалий період і знадобиться не відразу, тому для його правильного зберігання можна використовувати спеціальні стабілізатори такі, як стабілізатор палива LIQUI MOLY Benzin-Stabilisator.

    Цей засіб запобігає старінню бензину і може бути актуальним не тільки для автомобілістів, але і для власників водного транспорту.

    Завершена