У даній статті ми розповімо про найважливішу автомобільну деталь після деталі номер 710, а саме сигнали або клаксони. Уявити автомобіль без цієї деталі практично неможливо або навіть, можна сказати, що машина без клаксона є не повноцінною.
При цьому, практично всі автомобілі виходячи з конвеєра комплектуються сигналом, але іноді трапляється так, що сигнал виходить з ладу або з власної гучності і тональності не влаштовує автовласника. З будь-якої з цих ситуацій вихід буде один: заміна клаксона на новий.
Цього разу ми розповімо про найпопулярніші моделях і виберемо з них найгучніші. У список найпопулярніших автомобільних сигналів потрапили:
Elegant 100 740;
ELEPHANT СА-10122;
Дорожня карта SL-1021R;
Сонар GAZ-12.
На відміну від минулих тестів, порівняння гучності або звукового тиску ми провели за допомогою спеціального обладнання, а не за допомогою програми на смартфоні.
Крім гучності або звукового тиску автомобільні сигнали також відрізняються між собою за тональністю або частотою діапазону, є сигнали "басовиті", а є "пискляві".
Наприклад, сигнали Elegant і Дорожня карта працюють у високому діапазоні від 530 до 680 Гц. У той час, як сигнали Сонар і Elephant трошки по "басист" їх діапазон 410-510 Гц, заявлений частотний діапазон наприклад від 410 до 510 герц означає, що з двох клаксонів, що входять в комплект поставки, один буде працювати на частоті 410 Гц, а другий на частоті 510 Гц. При цьому, спиратися на опис в інтернеті або навіть на упаковці з клаксоном не варто. Пов'язано це з тим, що існує невідповідність реальних і заявлених характеристик:
у сигналів Elegant 100 740 на упаковці заявлено частотний діапазон 530-680 Гц;
в той час як на самому виробі вказаний частотний діапазон 410-510 Гц.
Більш того, якщо коли-небудь вам вдасться знайти кілька автомобільних клаксонів з однаковим заявленим частотним діапазоном, все-одно звучати вони будуть по-різному і тому тональність на відміну від звукового тиску, яке можна виміряти приладом, все ж краще визначати на слух.
В результаті контрольних замірів, ми встановили, що найгучнішим виявився клаксон Дорожня карта SL-1021R, його результат 127,2 дБ. Варто відзначити, що Дорожня карта це єдиний в даному господарстві компресорно-пневматичний сигнал, всі інші сигнали є електромагнітними.
Як правило, саме пневматичні сигнали є найгучнішими, але до їх мінусів зазвичай відносять те, що з часом компресор трохи сідає і сигнал втрачає свою гучність, а також те, що в компресорі накопичується конденсат і волога, які також з часом впливають на гучність клаксона .
На другому місці опинився каксон Сонар GAZ-12 з гучною назвою "Волга". Про так званих "волговских" сигналах чув практично кожен автовласник, ці сигнали є одними з найбільш бюджетних і, в той же час, найгучніших, при цьому дані сигнали виявилися ще й самими басистими. Їх результат по звуковому тиску 126,5 дБ, тобто сигнал Сонар програє сигналу Дорожня карта близько 0,7 дБ. А ось з Elegant 100 740 і ELEPHANT СА-10122 ситуація істотно гірше, для Elegant було зафіксовано 121,2 дБ, а для Elephant 122,8 дБ.
Різниця в звуковому тиску між сигналами Дорожня карта, Сонар і сигналами Elephant, Elegant склала приблизно 4-5 дБ, і тут варто відзначити, що це є суттєвою і колосальною різницею. Якщо зі звуковим тиском нам допоміг розібратися спеціальний прилад, то тональність вже довелося визначати на слух і тут знову можна повторитися, що самим басистим з чотирьох зразків виявився сигнал Сонар "Волга", а компресорний Дорожня карта "Nautilus", навпаки, має найвищу тональність і його можна назвати злегка "писклявим". Сигнали Elegant і Elephant в даному випадку по тональності знаходяться посередині між Сонар і ДК.