0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Основні принципи роботи кросовера.

    11.06.2019
    Для любителів якісної і атмосферної акустики в автомобілі, напевно завжди не вистачає повноцінного звучання динаміків. У нормальних умовах високочастотні динаміки (твітери) відтворюють тільки високі часза звучання середніх частот. Щоб дототи, низькочастотні динаміки - низькі, а середні подаються на мідвуфер, який відповідає битися максимальної чистоти кожного окремого інтервалу, необхідно відокремити його від інших і направити на відповідний динамік. Відомо, якщо сигнал, що подається на колонку, виходить за межі частотного діапазону, то як наслідок буде спотворюватися звук або зламається апаратура. Саме для цього що б збільшити якість відтворення звуків, Вам знадобиться кросовер.
    Кросовер, в акустиці автомобіля, це пристрій, який виконує функцію підготовки потрібних діапазонів частот для певного динаміка. Ще його називають фільтром і він грає велику роль в багатосмуговій системі (Компонентні системи). Конструкція досить проста, на вигляд це невеликих розмірів коробочка у всередині якої знаходяться котушки індуктивності і конденсатори. Це найпростіші реактивні компоненти, що відокремлюють хвилі різних частот. Конденсатор служить для розподілу діапазону високих частот, а котушка індуктивності діє з низькими. Більш якісна фільтрація не потрібних частот буде тоді, коли в схемі більше реактивних елементів. Тому необхідно при виборі звертати увагу на розрядність кросовера. Якщо розрядність 1, це означає що в схемі один елемент, а якщо 2 - то відповідно два елементи, і так далі.
    Кросовери працюють за дуже простою схемою. Якщо він двосмуговий, то складається з двох фільтрів, і як правило частота розподілу в таких випадках 1000 Гц. Тому фільтр low pass, що функціонує з низькими частотами (до 1500 Гц), відбирає їх і направляє на підключений до даної смуги низькочастотний динамік. А фільтр high-pass функціонує з високими частотами (більше 1500 Гц) і відбирає їх на високочастотний динамік. Рідше, але зустрічаються ще й трьохсмугові кросовери, в їх конструкцію ще доданий додатковий фільтр для середнього діапазону частот 500-1500 Гц. 
    Види кросоверів:
    • пасивний;
    • активний.
    Пасивний кросовер - це найбільш поширений вид, який досить часто зустрічається в різних варіантах. Судячи з назви, можна визначити, що його не треба підключати до додаткового живлення, тому така модель досить проста в установці. Хоча при роботі пасивні елементи кросовера, забирають якусь кількість енергії, а реактивні компоненти роблять зсув по фазі. Це не дозволяє досить точно відкоригувати частоту і як результат може бути порушена робота. Деякі не лінуються і роблять такі пристрої самі, це може здатися досить важким завданням на перший погляд, але це тільки на перший погляд. Що б зібрати пасивний кросовер самостійно, знадобиться купити всі елементи окремо, а це значно зменшить Ваш бюджет.
    Активний кросовер - цей пристрій більш складний, складається з котушок, конденсаторів і транзисторів, така конфігурація дозволила значно зменшити габаритні розміри. При монтажі необхідно підключиться не тільки до електромережі автомобіля, але і до заземлення. Такий вид кросовера встановлюється між приймачем і підсилювачем, для того що б відсікати непотрібні частоти перед посиленням сигналу. Тому необхідно ставити один підсилювач на канал, так як немає сенсу розділені канали знову зводити в одному підсилювачі. Налаштування активного кроссовера більш гнучке, в порівнянні з пасивним, тому що на кожному каналі, як правило, є регулятор гучності. А є моделі з додатковими функціями, як еквалайзер, для детальної обробки звуку.
    Завершена