0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Чому не ближньому світлі не завжди є "пташка"

    16.12.2019

    Одним з обов'язкових умов безпечної експлуатації транспортного засобу, по праву може вважатися потужне, яскраве світло. Завдяки чому, в темну пору доби водій зможе завчасно побачити перешкоду на дорозі і правильно оцінити дорожню ситуацію. Але, занадто яскраве світло буде засліплювати водіїв зустрічних транспортних засобів, що навпаки призводить до виникнення аварійних ситуацій. Виходить двояка ситуація:

    • з одного боку, яскраве світло - це добре;

    • з іншого боку, навпаки, погано.

    Конструктори автомобільних фар знайшли вихід з цієї ситуації, фари більшості сучасних автомобілів формують промінь світла так, що максимальна освітленість буде перед автомобілем і зліва від нього, а смуга руху зустрічного транспорту не засвічується. Промінь світла має форму так званої "пташки", з підйомом приблизно 15 градусів по ліву сторону, цей підйом потрібен для освітлення пішоходів і дорожніх знаків на узбіччі (мал. "а").

    Так формується правильна світлотіньова межа на автомобілях з оптикою європейського типу.

    Але багато автомобілістів не можуть досягти такої геометрії СТГ і на це є кілька причин:

    • Установка не штатних ламп. Нерідко при заміні галогенних ламп на більш яскравий ксенон або LED лампи, геометрія СТГ порушується, при цьому, світло стає дійсно яскравіше, але збільшуються і засвітки зустрічних водіїв. Тому, якщо при зміні ламп "пташка" пропала, це говорить про те, що нові лампи не підходять під цю оптику. Рішенням проблеми може стати повернення до Галогенки (але зі збільшеною яскравістю), вибір іншої моделі ксенон або LED ламп, коригування / тюнінг фар, установка лінз.

    • Незадовільний стан розсіювача фари. Розсіювач - це, свого роду, оптична лінза, яка захищає лампу і рефлектор від впливу зовнішнього середовища, а також формує правильний промінь світла. Розсіювач може бути з пластику або скла, з часом розсіювач втрачає свою прозорість (особливо пластиковий). Це може бути викликано потраплянням піску, який летить на фари з дороги і діє як абразив, або установкою ксенону, який буквально випалює пластиковий розсіювач. Ці фактори призводять до формування променя світла неправильної форми, і засліплення зустрічних авто. В даному випадку для поліпшення світла потрібно замінити фари або розсіювачі, якщо це можливо, так само варто звернути увагу на стан рефлектора. Іноді, якщо розсіювач постраждав від піску його можна відполірувати, але разом з пошкодженим шаром розсіювача споліруется спеціальне покриття, яке захищає фару від УФ, що призведе до помутніння розсіювача буквально через кілька тижнів експлуатації. Тому після полірування фар їх потрібно обклеїти прозорою поліуретановою плівкою, вінілова плівка не захищає від УФ.

    • Оптика американського типу. Як не дивно, але СТГ рефлекторних фар американських автомобілів сильно відрізняється від європейських (мал. "б"). Замість пташки вона виглядає як дві круглих плями. Цей стандарт був сформований ще в 40-і роки, коли автомобілів було не так багато і ніхто не замислювався про засліплення зустрічних водіїв. А з урахуванням широких американських доріг, на відміну від вузьких європейських вулиць, цієї проблеми ніхто не помічав. Тому на американських авто отримати бажану "пташку" неможливо, через конструкції фар, тут допоможе тільки заміна оптики на європейську.

    До речі, при заміні оптики, може трапиться так, що після ДТП господар машини шукав фари дешевше, або просто не розібравшись в маркуванні купив на європейський автомобіль оптику від американця.

    Відрізнити американську фару від європейської можна за двома критеріями:

    • Якщо це блок фара з вбудованим розміром і поворотниками, то на американській фарі габарит буде помаранчевим, а поворотник червоним.

    • Маркування фари. На американських фарах зустрічаються абревіатури DOT або SAE. На європейців, буква "Е" обведена колом.

    Автомобілі, які прийнято називати радянською класикою, так само мають оптику американського типу. Можливо це пов'язано з тим, що багато автомобілів в той час копіювалися з західних моделей. Але стан розсіювача і відбивача в фарах тих часів залишає бажати кращого, тому для поліпшення світла ентузіасти встановлюють в такі фари більш яскраві лампи, не замислюючись про можливі наслідки.

    Так чому ж, американські автовиробники досі не змінили стандарти виробництва рефлекторної оптики на більш безпечні європейські? Все просто, на сучасних автомобілях, навіть в бюджетних, все рідше і рідше встановлюється рефлекторна оптика, автовиробники поступово переходять на лінзи, які на відміну від рефлектора дозволяють більш точно і правильно формувати СТГ, а топові моделі різних автовиробників вже використовують світлодіодні модулі з автоматичним перемиканням між ближнім і дальнім світлом, що дозволяє добре освітлювати дорогу і не сліпити інших водіїв.

    Завершена