Ефективність і придатність до експлуатації пускових бустерів вже неодноразово доведено нашими тестами, але відкритим залишається питання доцільності покупки такого пристрою. З огляду на те, що вартість Jump Starter іноді прирівнюється до вартості нової акумуляторної батареї може здатися, що простіше купити акумулятор і ще кілька років спокійно їздити. Але, для того щоб купити новий акумулятор, потрібно спочатку завести машину на старому, потім поїхати на роботу заробляти грошей і приїхати в магазин. Це неможливо зробити, якщо старий акумулятор сів, а під рукою немає пускового пристрою, тут спрацьовує таке твердження, що новий акумулятор потрібно купувати заздалегідь про запас не чекаючи поки старий вийде з ладу.
Практика показує, що нову батарею в 95% випадків купують не про запас, а коли машина вранці не завелася і в підсумку, як на зло, потрібно було терміново кудись їхати. Так ось, Jump Starter якраз і потрібен для виходу з усіх перерахованих вище ситуацій, щоб в екстремальній ситуації швидко запустити двигун і не запізнитися на важливу зустріч або роботу.
Знайомство з Jump Starter
Тепер визначившись, що Jump Starter це все таки корисна річ, яка може мати практичне застосування нам потрібно визначитися з можливістю застосування на практиці конкретних пристроїв від бренду Beatit. Модельний ряд складається з трьох моделей B10 Pro, Beatit B9 і Beatit D11, вони мають приблизно однакові пускові струми, але по ємності їх умовно можна розділити на молодшу, середню і старшу:
B10 Pro - 12800;
Beatit B9 - 14000;
Beatit D11 - 18000.
Моделі B10 Pro і Beatit D11, мають однаковий номінальний і піковий пусковий струм 400 А і 800 А, у Beatit B9 номінальний струм становить 250 А, а піковий 600А. Згідно з інструкцією, навіть середня модель B9 з найменшим пусковим струмом зможе завести двигун внутрішнього згоряння об'ємом до 5,5 л і дизель об'ємом до 4 л. Крім пуску двигуна всі три моделі можуть використовуватися і в якості звичайного пауербанка, для цього на кожному бустері є по два usb-порту з струмом заряду 1А і 2,1 А для одночасної зарядки двох телефонів або планшетів. Для поповнення рівня заряду самого бустера знадобиться підключення до мережі 220В або USB розетки.
Модель B10 Pro комплектується тільки USB кабелем type-c і може заряджатися тільки від USB розеток, B9 і D 11 заряджаються як USB, так і від звичайної розетки на 220. Від USB розетки акумулятор B10 Pro на 12800 міліампер заряджається до 100% приблизно за 3 години, і за цей же час старша модель D 11 на 18000 міліампер заряджається наполовину від мережі 220 вольт.
З обов'язково-звичних функцій у всіх трьох моделей є світлодіодний ліхтарик, який може працювати в режимі постійного світла і в режимі стробоскопа, з індивідуальних відмінностей модель B10 Pro оснащена вбудованим в пускові кліщі вольтметром, B9 компасом, а D 11 дисплеєм на якому відображається рівень заряду вбудованою батареєю.
Що стосується комплектації, то тут 10 Pro явно не на коні, в комплекті всього лише Jump Starter, usb-кабель і пускові кліщі, відсутній навіть кейс для зберігання і транспортування всього добра. B9 поставлятися в напів-твердому тканинному кейсі в якому знаходиться Jump Starter, пускові кліщі, usb-кабель, а також мережева і автомобільна зарядки. Аналогічну комплектацію має модель D11.
Експеримент з Jump Starter
Після докладного знайомства настав час протестувати бустери, на цей раз ми вирішили зробити це на 2,5 літровому бензиновому двигуні раритетного автомобіля ГАЗ 2401. Тест був досить жорстким, так як пуск такого двигуна утруднений сам по собі, навіть при справному акумуляторі. Бустери можна тестувати двома способами, раніше ми робили це використовуючи паралельну схему підключення при повністю відсутньому акумуляторі, тобто, клеми бустера були безпосередньо підключені до автомобільних клем. Така схема підключення часто піддається критиці, мовляв машину без АКБ ніхто не заводить, тому бустер потрібно підключати коли автомобільні клеми підключені до АКБ. Тут виникають побоювання, що акумулятор, що сів може забирати на себе пусковий струм, і бустер не зможе запустити двигун. Таке побоювання не витримує критики, оскільки бустер все одно підключається до клем автомобіля паралельно з АКБ, при такій схемі підключення пусковий струм акумулятора і бустера навпаки підсумовується, для того щоб пусковий струм бустера перетікав через сівшу акумуляторну батарею необхідна паралельна схема підключення, яку не використовують при підключенні бустера.
Але, все ж, ми взяли повністю акумулятор, що сів з напругою всього 6 вольт і підключили його до автомобільним клем. На практиці все виявилося рівно як і в теорії, повністю акумулятор, що сів не забирає на себе пусковий струм бустера і всі три пристрої впоралися з поставленим завданням. За допомогою моделей B10 Pro і B9 ми зробили по 6 пусків двигуна поспіль, модель В 11 зробила 10 пусків. В результаті чого батарея B10 Pro розрядилася наполовину, B9 не розрядилась навіть на 25%, а D 11 втратила всього 13% заряду.
Загалом, випробування пройшли більш ніж успішно і за допомогою 3 пускових бустерів Beatit ми запустили двигун "потужного" ретрокара більше 20 разів, акумулятор, що сів з напругою 6В не вплинув на ефективність запуску двигуна, тому можна сміливо зробити висновок, що за допомогою пускового бустера можна запускати двигун як з сівшим акумулятором, так і без нього.