0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Промивання системи охолодження двигуна. Заміна антифризу. Заміна патрубків

    26.12.2019

    Зазвичай після покупки БУ машини, щоб уникнути передчасних і дорогих поломок в ній відразу змінюють витратні матеріали і рідини, так як зазвичай автовласник продає автомобіль не в найкращому стані. Але, при покупці сильно старої машини виконати заміну всіх рідин і витратних матеріалів за одне відвідування СТО може виявитися незбагненним завданням, так як в старих автомобілях багато кріплень зламані, або окислені і не відкручуються, а механізми часто руками кількох поколінь попередніх власників пережили глибоку модернізацію і штатна заміна розхідників неможлива. Більш того, підбір витратних матеріалів також утруднений, так як в автомобілі можуть стояти агрегати від інших марок і моделей авто, тому новому автовласнику доводиться розставляти пріоритети і починати обслуговування машини з найважливіших вузлів і агрегатів. Наприклад, системи мастила і системи охолодження.

    Те наскільки часто попередній власник міняв в автомобілі масло і антифриз і якої якості вони були, буде загадкою, але зважаючи на похилий вік машини можна припустити яким було до неї ставлення. Можна не морочитися і продовжувати ставитися до автомобіля таким же чином. Якщо ж перед вами стоїть завдання, як мінімум привести машину в безвідмовно робочий стан, або як максимум відреставрувати, то підходити до заміни моторного масла і охолоджуючої рідини потрібно з особливою ретельністю.

    Як зрозуміти, що система охолодження вимагає серйозної уваги?

    Зрозуміти можна по патрубкам системи охолодження, якщо продавлюючи патрубки рукою ви відчуєте, що вони засмічені, це буде першим сигналом про необхідність термінового обслуговування. В системі охолодження може бути лише одне забруднення, що обсипалася корозія внутрішніх поверхонь системи охолодження, це може говорити тільки про те, що систему охолодження давним-давно ніхто не промивав і вона засмічена, що погіршує циркуляцію охолоджуючої рідини і призводить, як мінімум, до перегріву двигуна .

    Також тривожним сигналом до термінового обслуговування системи охолодження можуть стати розтріскані патрубки з яких витікає охолоджуюча рідина.

    Допомога для системи охолодження

    Перше, що потрібно зробити - це промити систему, існує кілька способів зробити це:

    • найнадійніший з них, підключити шланг з водою до входу грубки, а шланг виходу просто відкрутити і зливати всю брудну воду з системи охолодження прямо на землю, що, звичайно ж, призводить до погіршення екологічної ситуації;

    • народні способи рекомендують використовувати сироватку, кисляк або лимонну кислоту (це перевірено не одним поколінням, але все ж такий спосіб викликає певні сумніви);

    • сучасний спосіб промивання системи охолодження - це використання спеціальних промивних рідин.

    Але, перед тим як промивати систему охолодження потрібно злити стару, брудну, охолоджуючу рідину, це можна зробити через штатний краник передбачений заводом виробником. Але з урахуванням великої кількості забруднень існує підвищений ризик того, що тонкий зливний отвір заб'ється брудом і рідина не буде витікати. Тому можна вдатися до не популярного, але в такій ситуації найефективнішого способу, злити рідину через патрубок, для цього потрібно знайти самий нижній патрубок системи охолодження відкрутити хомут і злити антифриз в будь-яку не потрібну ємність.

    В ідеалі потрібно знати обсяг цієї ємності, так як в подальшому в систему охолодження потрібно буде залити рівно стільки антифризу скільки з неї було злито. Якщо в систему охолодження увійде менший обсяг охолоджуючої рідини це буде свідчити про утворення повітряних пробок, які природно потрібно усунути. Для усунення повітряних пробок можна рукою продавити всі патрубки системи охолодження і дати машині працювати на холостому ходу 5-10 хвилин з включеною на максимум грубкою. Зливати брудну воду з систему охолодження потрібно після охолодження двигуна, так як існує високий ризик ошпаритися.

    Після зливу охолоджувальної рідини, систему потрібно промити дистильованою водою, а потім вже вдаватися до засобів для промивання двигуна. Рекомендується змінити не менше двох об'ємів в системі охолодження, потім залити промивання з дистильованою водою, ще раз злити рідину і залити свіжий антифриз, правильно підібравши його клас.

    Зазвичай в сильно вживаних автомобілях використовують або ТОСОЛ, або антифриз G11, але мало хто знає, що ТОСОЛ був скопійований з антифризу G11. Копіюванням антифризу займалася контора під назвою Технології Органічного Синтезу (скорочено ТОС), а ОЛ це номенклатурна назва спирту. По суті охолоджуюча рідина це - спирт, вода і комплект присадок. Присадки виконують антикорозійну функцію для того, щоб захистити систему охолодження від корозії в якості присадок G11-го антифризу використовують силікати, вони утворюють на поверхні системи охолодження захисну плівку. Мінус такого захисту полягає в тому, що через 120 тис. км пробігу або через 2 роки, захисна плівка осипається, випадає в осад і перетворюється в абразив, який особливо згубно впливає на помпу системи охолодження. Тому при заміні Тосола або антифризу G11 важливо завжди промивати систему, і видаляти абразив.

    ТОСОЛ і антифриз G11, з одного боку, захищають деталі системи охолодження від корозії, але, з іншого боку, при їх заміні потрібна ретельна промивка, цим правилом, як зазвичай, нехтують, що призводить до передчасного зносу системи охолодження.

    Альтернатива антифризу G11, антифриз G12, який на відміну від свого попередника не утворює на деталях системи охолодження захисну плівку, в його склад входять карбоксилатні кислоти, які при появі вогнищ корозії впливає на них і нейтралізують корозію. Тобто, антифриз G12 допускає корозію і потім її усуває, в той час, як G11 відразу утворює захисну плівку. Тому був випущений в наступний клас G12 + в якому враховані переваги і недоліки перших двох класів, в антифризі G12 + є присадки, які локалізують і нейтралізують вогнища корозії, а також присадки, які створюють на поверхні системи охолодження захисну плівку, саме такий антифриз на сьогоднішній день є найоптимальнішим.

    Ще одним важливим критерієм при виборі антифризу є тип спирту, який використовується при його виробництві, сучасні антифризи виготовляють на основі етиленгліколю та пропіленгліколю. У неякісних антифризах використовують інші спирти, які можуть закипати при температурі близько 60 градусів за Цельсієм, етиленгліколь з урахуванням того, що в системі охолодження створюється тиск 1-2 атмосфери може витримати температуру 98 градусів за Цельсієм, тому використання етиленгліколю в охолоджуючих рідинах є обов'язковим. G13 антифриз зроблений на основі пропіленгліколю, це аналог етиленгліколю, але більш екологічний, тобто, пропіленгліколь швидше розкладається в навколишньому середовищі і відповідно менше її забруднює. Що стосується температури замерзання, то сам по собі етиленгліколь замерзає при температурі близько - 12 градусів за Цельсієм, а його водний розчин може витримувати температуру -40 градусів і нижче. Тому концентрат антифризу обов'язково потрібно розбавляти водою з урахуванням того, що в системі охолодження залишиться 1-2 л води після промивання.

    Крім неякісного спирту в охолоджуючої рідини можуть застосовуватися і неякісні присадки, дешеві охолоджуючі рідини, які не відповідають допускам Volkswagen не можуть відповідати класам G11, G12, G12 +, G12 ++ і G13. Неякісні пересадки роз'їдають деталі системи охолодження, тому заявлений клас антифризу повинен відповідати допуску, який вказують на каністрі:

    • G11 (специфікація VW TL 774-C);

    • G12 (специфікація VW TL 774- D);

    • G12 + (специфікація VW TL 774- F);

    • G12 ++ (специфікація VW TL 774-G);

    • G13 (специфікація VW TL 774-J).

    Якщо на етикетці вказано клас G11, але немає допуску VW TL 774-C це говорить про те, що антифриз не проходив тестування на відповідність даного класу.

    Підсумок

    Тепер підсумуємо, в охолоджуючої рідини в якості спирту повинен використовуватися етиленгліколь або пропіленгліколь, а клас антифризу повинен відповідати допуску.

    Не виключено, що для промивання системи охолодження знадобиться підйомник, так як у деяких машин передбачено два крана для зливу охолоджувальної рідини, один на радіаторі, другий на двигуні, це дозволяє злити максимальну кількість старої рідини. І якщо машина раптом виявиться на підйомнику, то не зайвим буде замінити на ній масло, для сильно старих двигунів у різних виробників моторних масел існують окремі продукти, які піднімають компресію, зменшують витрати палива і знижують рівень шуму. Одним з таких масел є LIQUI MOLY MoS2 LEICHTLAUF 15W-40 з дисульфідом молібдену.

    Також важливим моментом буде заміна ременя ГРМ, або перевірка цілісності старого.

    Завершена
    Запчастини і витратні матеріали
    Наявність у магазині
    Ціна, грн
    4

    Код товару: 52890

    в наявності

    171
    грн
    174
    грн

    Основні характеристики

    • Об'єм: 250 мл
    4

    Код товару: 40435

    в наявності

    1200
    грн
    Об'єм, л

    Основні характеристики

    • Тип: Мінеральне
    • В'язкість SAE: 15W-40
    • Об'єм: 5 л
    • Двигун: дизельний, бензиновий
    • Класифікація ACEA: A3/B4
    • Класифікація API: SL, CF
    4

    Код товару: 132530

    в наявності

    94
    грн
    При купівлі з оливою 89 грн
    Ціна дійсна при покупці одним чеком з моторними оливами. *Знижка буде врахована у момент підтвердження замовлення менеджером

    Основні характеристики

    • Тип: фільтр-патрон
    • Висота: 155 мм
    • Зовнішній діаметр: 70 мм
    • Внутрішній діаметр 1: 33 мм
    • Внутрішній діаметр 2: 33 мм

    Код товару: 62982

    немає в наявності

    110
    грн
    Повідомити при надходженні

    Основні характеристики

    • Тип: Змазка для електроконтактів
    • Призначення: електроізоляційна
    • Основа: синтетична