0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Що таке EFB акумулятор?

    09.01.2020

    Умовно автомобільні акумулятори можна розділити на стартерні і тягові. Стартерні застосовують для пуску двигуна, а тягові для постійного і тривалого живлення електромережі. Але, деякі тягові акумулятори можуть використовуватися в якості стартерних, так само, як і деякі вдосконалені стартерні батареї не поступаються за характеристиками тяговим.

    До стартерних батарей відносять стандартні акумулятори з рідким електролітом, зазвичай вони маркуються абревіатурою WET. Для досягнення високих пускових струмів і стійкості до глибоких розрядів, пластини таких АКБ леговані кальцієм, сурмою, сріблом та іншими металами. Правда, стійкість до глибоких розрядів в даному випадку вельми умовна.

    Тягові, це батареї AGM і GEL, їх основна перевага стійкість до глибоких розрядів. У акумуляторів AGM електроліт абсорбований в мати з скловолокна, а у гелевих загущен до стану гелю, шляхом додавання кремнію. З цих двох типів батарей тільки AGM може використовуватися одночасно, як стартерна і тягова. У акумуляторів гелевого типу для пуску двигуна внутрішнього згоряння занадто низькі пускові струми. Виходить, що AGM акумулятори найкращі, вони мають високі пускові струми, навіть вище, ніж у стандартних WET акумуляторів і не бояться глибоких розрядів, а отже можуть служити дуже довго. Тому AGM батареї часто встановлюють на автомобілі, які обладнані системами Start-Stop, головний недолік такого досконалого акумулятора, це дуже висока ціна.

    Виробники акумуляторних батарей давним давно намагаються створити більш бюджетну альтернативу AGM технології. Це всілякі гібридні батареї, і батареї з додаванням різних металів в тому числі дорогоцінних. Але, як згадувалося вище, все це має мінімальний ефект і WET батарея втрачає хоча б 30% заряду, її ресурс і ємність знижуються приблизно на 5%.

    Тому наступним кроком щодо вдосконалення WET акумуляторів стало використання поліестерової прокладки з ворсом зі скловолокна між пластиною і сепаратором. Рішення дуже схоже на AGM акумулятори, але, в даному випадку, електроліт знаходиться в рідкому вигляді і частково абсорбується в додатковій прокладці.

    Завдяки такому рішенню, EFB батареї отримали характеристики максимально наближені до AGM акумуляторів, але при меншій ціні. Хоча по відношенню до своїх пращурів, WET акумуляторів, ціна виросла істотно, можна говорити про те, що вартість EFB акумулятора рівно посередині між WET і AGM.

    Маючи практично однакові властивості, між EFB і AGM батареями є істотні відмінності.

    Наприклад, AGM акумулятори, як і гелеві не виносять перезаряд, для них напруга вище 14,4 В вважається згубною. Батареї виконані по EFB технології, більш стійкі до підвищення напруги при зарядці.

    GEL і AGM акумулятори при необхідності, можна встановлювати в будь-якому положенні, так як електроліт загущений або абсорбований, а значить не витече. Для EFB, як і для WET, допускається тільки вертикальна установка, клемами вгору.

    Підсумок

    В цілому, можна сказати, що EFB це розумна і бюджетна альтернатива AGM акумуляторів. Такі батареї можуть використовуватися в якості тягових, стартерів, і в автомобілях з системою Start-Stop. При глибоких розрядах акумулятор не втрачає своїх характеристик і може витримувати форсовану зарядку високим струмом.

    Завершена