0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Як вибрати і безпечно використовувати буксирувальний трос?

    28.01.2020

    Трос для буксирування автомобіля є таким же важливим і необхідним елементом комплектації автомобіля як аптечка, вогнегасник і знак аварійної зупинки. З його допомогою можна не тільки відбуксирувати автомобіль, що зламався до найближчого СТО, а й допомогти машині виїхати зі снігового замету, бруду, піску і т.д. Але, якщо трос буде низької якості, то він принесе більше шкоди, ніж користі. Як мінімум, трос просто порветься при буксируванні, а, як максимум, при розриві його металеві частини можуть розлітатися в сторони і завдавати шкоди здоров'ю оточуючих, а також іншим транспортним засобам.

    Тому хороший трос повинен володіти запасом міцності або, як мінімум, відповідати заявленому максимальному навантаженню.

    Перевірити реальну міцність виробу можна тільки в лабораторії, шляхом його руйнування, що неможливо при покупці в магазині. Або потрібно орієнтуватися на троси з найміцніших матеріалів, таких як:

    • сталь;

    • поліефір;

    • поліестер.

    Менш міцними вважаються вироби з капрону. А самі неміцні це:

    • поліпропіленові;

    • поліетиленові.

    Сталеві троси, по відношенню до синтетичних, не відчувають розтягування при буксируванні, під час руйнування їх частини мають мінімальний розліт. Жорстким, що не розтягується тросом не може гасити ривки під час буксирування. Варто відзначити, що сталеві троси важкі і займають багато місця в багажнику.

    Синтетичні троси набагато компактніші і легші, вони можуть гасити ривки при ударах, але при перевищенні навантаження рвуться і відстрілюють в сторону подібно великий гумці. При контакті з асфальтом, під час буксирування, матерчатий трос поступово перетирається і слабшає. Так що, неможливо дати однозначну відповідь на питання, який трос краще?

    Крім класичних буксирувальних тросів існують, так звані, ривкові троси або динамічні стропи. Ці вироби призначені для витягування застряглих автомобілів, і не застосовуються для буксирування на велику відстань. Мають високий ступінь розтягування, до 30% від своєї довжини. З іншого боку, саме підвищена еластичність робить ці троси незамінними при "висмикуванні" автомобіля, в момент максимального розтягування в тросі виникає додаткова ривкова сила, яка допомагає звільнити застрягший автомобіль.

    Крім різних матеріалів, у тросів можуть бути різні елементи кріплення. Найпростіший, універсальний і поширений варіант це сталевий гак, його в основному застосовують на тросах для буксирування міських автомобілів. На підготовлених позашляховиках замість гака частіше використовують більш надійну сталеву скобу (шакл). Так само існують троси без кріпильних елементів, на обох кінцях такого виробу є петля до якої можна приєднати або гак, або шакл, або ще один трос для збільшення довжини.

    Вибір вищеописаних характеристик, будь то матеріал виготовлення, і тип кріплення, водій може зробити на свій розсуд, але є і характеристики, які є вимогою ПДР. До них відносяться:

    • довжина троса повинна бути 4-6 метри;

    • на тросі необхідно мати світловідбиваюче покриття, або через кожен метр на тросі потрібно закріплювати прапорець / табличку червоного кольору.

    Так само ПДР, встановлюють порядок і умови буксирування на гнучкому зчепленні, основні пункти це:

    • на автомобілі, який знаходить на буксирі, повинно працювати рульове управління і гальмівна система;

    • буксирування не можуть здійснювати автобуси і мото / велотехніка, за винятком мотоциклів з коляскою;

    • в ожеледь буксирування заборонено;

    • довжина з'єднаних ТЗ не може перевищувати 22 м, і 30 м для маршрутних ТЗ;

    • забороняється буксирувати більше одного транспортного засобу;

    • буксируючий автомобіль повинен бути повністю справний і їхати з включеним ближнім світлом;

    • буксируваний автомобіль повинен їхати з увімкненою аварійною сигналізацією, в нічний час, з включеними габаритами і аварійною сигналізацією;

    • якщо проводка несправна, то на автомобілі, який на буксирі, на видному місці необхідно закріпити знак аварійної зупинки;

    • в замок запалювання автомобіля, що буксирується повинен бути вставлений і провернутий ключ, інакше кермо може блокуватися під час руху;

    • водії буксируючого і буксируваного автомобілів повинні домовиться про умовні знаки, для комунікації вчасно буксирування.

    Правилами дорожнього руху, також передбачена відповідальність, за порушення правил буксирування і за ДТП під час буксирування, відповідальність несе водій буксируючого автомобіля. Він повинен перевірити надійність зчеплення, і відповідність іншим вимогам ПДР.

    Буксирування автомобіля з автоматичною трансмісією має додаткові складності і обмеження. Тиск масла в АКПП створюється при працюючому двигуні, якщо під час буксирування неможливо запустити двигун на холостому ходу, то в трансмісії буде відсутнє мастило, це сприяє підвищеному зносу деталей або навіть передчасної поломки. Тому буксирування "автомата" при непрацюючому двигуні виробляється на швидкості не більше 50 км / год і на дистанцію не більше 40 км. У деяких автомобілях передбачена можливість переведення трансмісії в аварійний / буксирувальний режим, а в деяких буксирування суворо заборонено. Тому перед буксируванням "автомата" спочатку потрібно вивчити інструкцію з експлуатації.

    Завершена