0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Гальмівні рідини. Силіконові, гліколеві і мінеральні

    30.01.2020

    Ніхто не буде сперечатися, що від справності гальмівної системи безпосередньо залежить безпека експлуатації автомобіля, так як несвоєчасна зупинка транспортного засобу часто призводить до катастрофічних наслідків.

    Багато хто схильний думати, що до поломки гальм схильні тільки дуже старі автомобілі, а в сучасному автомобілі про несправності гальм або витік гальмівної рідини завчасно попередить бортовий комп'ютер. Частково це так, але відмовити може навіть технічно справна гальмівна система, як би це парадоксально не звучало.

    Однією з причин відмови гальм служить старіння гальмівної рідини, а якщо точніше, скупчення в ній вологи. При гальмуванні накопичена вода нагрівається разом з гальмівною рідиною до температури кипіння, перетворюючись на пару. Через це в гальмівній системі утворюються парові порожнечі і педаль гальма просто провалюється, не впливаючи на гальмівні механізми. Найстрашніше в такій ситуації це те, що при легкому пригальмовуванні, на невисокій швидкості, гальмівна рідина не нагрівається до високих температур, це відбувається на великій швидкості. Таку ситуацію неможливо передбачити і бути до неї готовим, адже гальма відмовляють без попереджень.

    А якщо ситуацію не можна передбачити її можна запобігти, своєчасною заміною гальмівної рідини, але і тут є свої нюанси. Неправильно підібрана гальмівна рідина може заподіяти шкоди не менш ніж зволожена.

    Тому, в даній статті, ми розповімо про різновиди гальмівних рідин та інтервали їх заміни.

    В першу чергу гальмівні рідини можна розділити на:

    • мінеральні;

    • гліколеві (спиртові);

    • силіконові (спортивні).

    Саме спиртові рідини стандартів DOT3, DOT4, DOT 5.1 і є гігроскопічними, накопичують в собі вологу. Мінеральні і силіконові (DOT 5) також збирають воду, але, на відміну від гліколевих, вода в них не розчиняється, а збирається в краплі, які стікають в саму нижчу частину гальмівної системи, де мінімальна температура гальмівної рідини. Виходить, що мінеральні та силіконові рідини найкращі? Це далеко не так. У гальмівної рідини є власна температура закипання, яка значно вища, ніж температура закипання води. Наприклад, мінеральні рідини БСК закипають при температурі всього 100 С, і замерзають вже при -20 С. Тому в сучасних автомобілях з високо навантаженими і високоефективними гальмівними системами, такі рідини не застосовують. Їх використовують в автомобілях 60-70-80-х років випуску. Силіконові рідини навпаки мають найвищу температуру закипання, не менше 260 С для нової рідини, і не менше 180 С для зібраної вологу. Але, рідини стандарту DOT5 рідші, ніж DOT3, DOT4, DOT 5.1 і можуть витікати з під зношених сальників і ущільнювачів. До того ж накопичена волога, яка збирається в гальмівній системі у вигляді крапель може перетвориться на лід і зменшити діаметр трубок гальмівної системи.

    Тому найкращою гальмівної рідини немає, для кожної з них є своя рекомендована область застосування.

    Рекомендації щодо застосування рідин

    • Мінеральні (БСК), застосовують для ретро автомобілів. Рідина стандартів DOT3, DOT4, DOT 5.1, в гальмівній системі старого зразка, роз'їдає сальники і ущільнювачі, після чого гальмівна система виходить з ладу. А силіконова DOT 5, буде витікати.

    • DOT3, DOT4, DOT 5.1 застосовують на всіх сучасних автомобілях, чим вищий клас, тим вище температура закипання. Ці рідини можна змішувати між собою. Доливаючи в рідину високого класу рідину нижчого класу, температура кипіння знижується.

    • Силіконові рідини в основному застосовують в гоночних автомобілях.

    Змішувати між собою силіконові, мінеральні та гліколеві рідини в будь-яких пропорціях строго заборонено.

    Стандарт DOT є американським стандартом, і його дотримуються більшість автовиробників і виробників гальмівних рідин. Але цей стандарт має і аналоги.

    Наприклад:

    • DOT3 замінна рідинами "Нева" і "Томь;

    • DOT4 замінна рідиною "Роса".

    Іноді в продажу можна зустріти рідину класу DOT 6, насправді, такого стандарту не існує, це ні що інше, як маркетинговий хід окремих виробників. Під назвою DOT 6 ховається DOT 4 класу 6, у цій рідині по відношенню до DOT4 збільшена температура кипіння, для сухої рідини, не нижче 250 С, для зволоженої, не нижче 165 С, кінематична в'язкість при - 40 С не може перевищувати 750 одиниць. По суті те, що продають під назвою DOT 6, це покращений DOT 4.

    Як згадувалося вище, у гальмівній рідині існує дві температури закипання для "сухої" та для "зволоженої". Сухою вважається нова рідина, а зволоженою та, в якій накопичилося понад 3-3,5% вологи. Перевищення цього значення є критичним, і призводить до наслідків описаних на початку статті. Перевірити кількість вологи можна за допомогою спеціального тестера, а якщо такої можливості немає, то рекомендований інтервал заміни гальмівної рідини становить не більше двох років. Але і тут варто враховувати кліматичні умови експлуатації машини, в вологому кліматі гальмівна система швидше накопичує вологу. Купівля дешевої гальмівної рідини також має свої ризики, наприклад, нова рідина спочатку може містити 1-2% вологи, відповідно, критичний рівень 3-3,5% буде досягнутий не за 2 роки, а за 6 місяців.

    Завершена