Під самим поняттям антикорозійна обробка розуміють нанесення будь-яких покриттів на металеві поверхні автомобіля, для захисту від впливу атмосфери і, як наслідок, іржавіння. Як антикору для авто застосовують оцинкування, фарбування, гуму, бітумні і пенетраційні покриття, включаючи перетворювачі іржі. Незважаючи на однакове призначення, всі перераховані типи обробки, мають різні властивості, принцип дії і нанесення, але будь-який з них можна зробити самостійно не вдаючись до допомоги фахівців.
Всі автомобілісти знають, що оцинкований кузов менш схильний до корозії, так як при нанесенні цинку на метал і його контакті з атмосферним киснем на поверхні утворюється неймовірно міцна плівка з карбонату цинку, плівка зношується замість металу і захищає поверхню від іржі. Для досягнення презентабельного вигляду і надання додаткових захисних властивостей, оцинковану поверхню покривають різними ЛФМ.
Існує багато способів виконати оцинкування, але більшість з них вимагає заводських умов, серед найпопулярніших способів можна виділити гарячу оцинковку. Її виробляють шляхом занурення кузова автомобіля в цинкову ванну. При такій обробці рідкий, гарячий цинк потрапляє в приховані порожнини кузова.
У домашніх умовах можна виконати холодну оцинковку, шляхом нанесення цинковмісних складів, фарб на металеву поверхню. Склади можуть наноситься пензликом, валиком або продаватися в аерозолі. Як не дивно, по надійності і якості покриття холодна оцинковка не поступається гарячій. У світі існує багато металевих конструкцій, які знаходяться під відкритим небом, включаючи мости, оброблені методом холодної оцинковки. Єдиний мінус холодної оцинковки - неможливість обробки прихованих порожнин.
Для обробки порожнин, наприклад, порогів, лонжеронів, дверей, зварених швів та інших прихованих ділянок використовують леткі пенетраційні склади на основі алкідних смол, масел оліфи і т.д. Найвідоміший пенетрант це "Мовіль", його основа складається з моторного масла, оліфи, розчинника (керосину, уайт спіриту) та інгібіторів (речовин, що уповільнюють перебіг корозії). Але існують і більш сучасні пенетранти з вдосконаленим складом і тривалим терміном захисту. Пенетранти розпорошуються на поверхню у вигляді туману і осідають на оброблювані поверхні, взаємодіють з продуктами корозії і ущільнюють їх.
Для самостійного застосування варто вибирати пенетранти в аерозолі, вони комплектуються гнучкою трубкою для розпилення в пустотах. По суті, такі склади відносять до перетворювачів іржі, але саме поняття "перетворювач іржі" також мають на увазі склади на основі ортофосфорної або оксикарбонових багатоосновних кислот. Кислотні засоби перетворять шар іржі в грунт придатний для фарбування або покриття бітумним антикором. При цьому, шар іржі не повинен перевищувати товщину 100 мікрон, якщо корозія лежить на металі рясним шаром її потрібно зачистити щіткою зі сталевою щетиною.
Зачистка поверхні від бруду та іржі є обов'язковою процедурою перед нанесенням будь-якого антикорозійного покриття, цей процес особливо актуальний при обробці днища. На днищі накопичується велика кількість забруднень, яка складається з землі, піску, паливно мастильних матеріалів, реагентів, якими посипають дорогу взимку. Ці забруднення з огляду на власних хімічних і фізичних властивостях можуть виступати в ролі абразивів і каталізаторів, що провокують і прискорюють корозію. Тому перед обробкою днище миють за допомогою лужних шампунів, обполіскують водою і просушують. Вогнища корозії зачищають і обробляють кислотою або перетворювачами іржі на кислотній основі. В якості захисного покриття для днища і колісних арок використовують мастики на бітумній та інших основах. Вони пластичні і можуть наноситься товстим шаром, це захищає днище від пошкоджень. Додатковою корисною властивістю бітумної мастики можна назвати вібродемпфірування, що сприятливо позначається на шумоізоляції автомобіля.
Для самостійного використання існують склади у вигляді мастики для нанесення пензлем, шпателем або валиком, а також аерозольні засоби. Аерозоль дорожчий, наноситься зручніше, але більш тонким шаром через що краще підходить для обробки порогів, зварних швів і інших ділянок не схильних до механічних впливів предметів, які можуть знаходиться на дорозі / бездоріжжі.
Одним з найбільш надійних способів захисту поверхні від хімічних реагентів є гумування (покриття шаром гуми), під цим словом також розуміють застосування різних бітумних складів, в тому числі, антигравійних спреїв. Але, в класичному розумінні, гумування, це нанесення на поверхню еластичного шару з гуми, каучуку, силікону і т.д. Під це поняття частково потрапляє обклеювання ЛКП поліуретановою або вініловою плівкою. Саме в автомобільній сфері гумування в основному зустрічається у вигляді покриття для захисту ЛКП. І не застосовується для захисту днища або обробки прихованих порожнин.
Тому при Антикорі важливо правильно підібрати склад під конкретну область застосування:
бітумні мастики застосовувати для днища та арок;
пенетранти для прихованих порожнин і зварних швів;
кислотні перетворювачі іржі;
оцинкування використовувати як проміжний шар перед нанесенням мастики, антигравій або фарби.
Також потрібно відрізняти антикорозійні склади від консервуючих. Бюджетним і поширеним консервирующим складом, який помилково застосовують як антикор, можна назвати гарматне сало. Сало призначене для захисту металу від корозії, якщо техніка перебуває в ангарі при постійній температурі і не схильна до атмосферних явищ. При нагріванні понад 50 ° С, гарматне сало стає рідким, і витікає назовні.
Також корисна інформація в цій статті https://avtozvuk.ua/article/1220