0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Різновиди корпусів під сабвуфери

    03.09.2014

    Ви напевно відзначали той факт, що всі якісні акустичні системи в авто ставляться з урахуванням сабвуферів. Завдяки цьому невеликому пристрою, ви отримуєте якісний об'ємний звук. Дуже сильно впливають на підсумкове звучання типи корпусів сабвуферів і їх форма. Більш детально розглянемо ці особливості далі.

    Класифікація

    Акустичний екран вимагає спеціальної конструкції. Найбільш поширені різновиди корпусів для сабвуфера на даний момент є:

    • Закритий ящик.

    • Фазоінверторний корпус.

    • Ізобарична конструкція.

    • Смуговий ящик.

    Закритий ящик або ж cloused box - це герметичний короб; така форма зустрічається найчастіше. Принцип дії такого ящика полягає в тому, що стінки повністю ізолюють внутрішній простір. Повітря, яке знаходиться всередині коробки, виконує роль додаткової підвіски для мембрани, завдяки чому динамік здатний видавати хорошу потужністю звуку. Діапазон видаваних частот повністю залежить від об'єму короба.

    Сильно маленький ящик не дає потрібної якості, «зрізає» частоти. Також не варто сильно збільшувати корпус, так як це також призведе до спотворення. Але все-таки закритий корпус не настільки чутливий до відхилень від оптимальних характеристик, саме тому користується великим попитом у автовласників. Великий вибір НЧ-динаміків такого типу ви можете знайти в каталозі «База Автозвука», тому купити сабвуфер саме тут не складе труднощів.

    Фазоінверторний корпус для сабвуферів, відомий також під назвою vented box. Суть роботи полягає в тому, що в корпусі є вентиляційний канал (фазоінвертор), який відтворює низькі частоти. Подібні системи навіть при меншій потужності видають куди більш соковиті баси, ніж герметичний короб. Та й в цілому загальне звучання значно чистіше в порівнянні з cloused box навіть при використанні одних і тих же динаміків. До явних недоліків можна віднести той факт, що часом така система може спотворювати частоти, якщо вони нижче розрахункового діапазону. Крім того, вентиляційний канал може додавати середні частоти, через що змінюється звучання. Конструкція корпусу повинна бути точно вивірена, інакше будь-яка похибка змінить вихідний звук. Також на звучання можуть впливати показники вологості та температури.

    Ізобарична конструкція корпусу (ІКК) - це короб, в якому розташовані динаміки. Принцип роботи даної системи заснований на тому, що між мембранами обох динаміків виникає постійний тиск. Плюсом такої конструкції можна назвати економію об'єму ящика, так як внутрішній простір фактично можна зменшити в кілька разів. Як у будь-якій системі, у ІКК є мінуси. Перший недолік в тому, що, незважаючи на наявність двох динаміків в корпусі, робоча є тільки 1 котушка. Другий - це те, що загальна віддача такого сабвуфера менше на 3 дБ у порівнянні з іншими з урахуванням однакової потужності.

    Смуговий або bandpass тип корпусів сабвуферів є найскладнішим за конструкцією. Корпус НЧ-динаміка представляє короб, який розбитий на дві секції, одна з яких закритого типу, а інша фазоінверсного. Подібна конструкція видає найбільш якісні баси. Але варто пам'ятати, що акустична віддача у них низька, до того ж не допускається «перевантаження» корпусу. До мінусів даного корпусу можна віднести розміри, які значно вище, ніж у попередніх варіантів. Крім розглянутих, є ще один тип саба - це нескінченний акустичний екран або free air. В цьому випадку динаміки встановлюються безпосередньо в деталі автомобіля і прикриваються сіткою. Досить часто використовуються в «сіданах», власникам яких важливо зберегти корисний об'єм багажника.

    Завершена