0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Радар-детектор - що це, як працює і чи законно його використання

    20.01.2015

    Радар-детектор, або антирадар - це пристрій, який призначений для забезпечення попередження, якщо неподалік встановлені міліцейські радари контролю швидкості дорожнього руху. Він є пасивним приймачем, який просто розпізнає присутність радарів або візирів на певному відрізку маршруту, і передає аудіо-сигнал попередження. Проте, існує кілька типів пов'язаних пристроїв, які іноді називають тим же ім'ям. Сюди відносяться: радар-детектори, лазерні ехолокаційні радари або лідари, глушники радіолокатора / скремблери.

    Більшість з перерахованих вище пристроїв представлені на вторинному ринку, хоча є і кілька прикладів моделей радар-детекторів, які запропоновані в якості додаткової штатної опції від автовиробників. Допплерівській радіолокатор є представником однієї з небагатьох відмінних технологій, які використовуються правоохоронними органами для забезпечення дотримань обмежень швидкості. Для того, щоб зафіксувати швидкість рухомого транспортного засобу, на нього направляються радіохвилі. В результаті цього, радіохвилі відбиваються від автомобіля, і ефект доплера викликає зміна частоти. Радар-пристрій на основі зміни частоти може вивести швидкість авто.

    Основна мета радар-детектора - завчасне визначення присутності радіохвиль, що, при можливому перевищені, дозволить водієві вчасно зорієнтуватися і знизити швидкість. Як правило, це здійснюється за допомогою калібрування супергетеродинного приймача для прийому частоти радіохвилі. Варто врахувати, що при роботі радар-детектора, існує і ряд недоліків. Головне питання полягає в тому, що безліч інших пристроїв працюють в тому ж діапазоні частот, як і використовувані доплеровським радаром, це може привести до помилкових спрацьовувань. Інша проблема полягає в тому, що деякі правоохоронні органи використовують спеціальні радіолокаційні технології, які не можуть бути виявлені. Деякі з них, що працюють за принципом сліпих радар-детекторів, включають в себе:

    • П'єзоелектричні датчики;

    • VASCAR (Visual Average Speed Computer And Recorder - пристрій застосовується поліцією для визначення швидкості автомобілів там, де радари незаконні або щоб уникнути виявлення антирадарами);

    • ANPR (automatic number plate recognition - автоматичне розпізнавання номерних знаків) в поєднанні з камерами фіксації середньої швидкості;

    • Лазерний ехолокатор або лідар;

    • Лазерні ехолокаційні радари.

    Супергетеродинні ресивери, використовувані радар-детекторами, також не в змозі виявити присутність лідара, так як останні виконані з урахуванням інших технологій, які використовуються правоохоронними органами для перевірки швидкості. Лідари використовують імпульсне лазерне світло в інфрачервоному спектрі, так що вони можуть бути виявлені тільки за допомогою пристроїв, спеціально призначених для цієї мети. Деякі радіолокаційні детектори мають вбудовану технологію виявлення лідара, але на ринку також доступні автономні лідар-детектори.

    Виявлення детекторів

    Так як радар-детектори були розроблені, щоб допомогти користувачам обійти законну відповідальність за перевищення швидкості, правоохоронні органи різними способами намагалися боротися з поширенням цієї технології. Так, наприклад, деякі радарні гармати та інші пристрої моніторингу швидкості здатні виявити наявність в рухомому автомобілі радар-детектора. Це досягається шляхом вимірювання слабкого сигналу, випромінюваного супергетеродиним ресивером, який використовують радар-детектори. Для вирішення даного питання, деякі радар-детектори оснащені ще одним шаром технології чутливості і функцією автоматичного відключення. Якщо пристрій виявляє присутність радар-детектора, він буде відразу ж вимикатися. Це, в свою чергу, попереджає водія про наявність міліцейського радара контролю швидкості в безпосередній близькості.

    Законність використання

    Сьогодні можна сказати, що використання антирадарів законно в одних державах, при цьому в інших їх використання обмежується або забороняється. В Україні вони дозволені. Якщо говорити про США, наприклад, їх використання є протиправним на всіх транспортних засобах, що належать до військових баз, також, в штаті Вірджинія і Вашингтон, окрузі Колумбія. Радар-детектори заборонені до використання в деяких комерційних транспортних засобах, де не допускається кріплення будь-яких пристроїв на лобове скло автомобіля або вантажівки. З іншого боку, глушники радіолокатора/скремблери є незаконними в більшості країн. Так як скремблер віщає на тій же радіочастоті, що і доплеровській радар, використання такого роду пристрою порушує правила FCC (правила Американської державної комісії з комунікацій), а це тягне за собою величезний штраф або тюремне ув'язнення. Лідані глушники не порушують правила FCC, так як лідар не використовує радіохвилі, тому в США немає ніякого федеральної заборони на їх використання. Але, все ж, спираючись на місцеві закони, територіально завжди потрібно уточнювати можливість використання тих чи інших засобів в автомобілі, щоб потім не переплачувати. Особливо це важливо, якщо керування автомобілем підпадає під дію декількох юрисдикцій, або ви плануєте поїздку в інші країни.

    Завершена