0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Компонентна або коаксіальна акустика - що вибрати для аудіосистеми вашого авто?

    08.04.2015

    Сьогодні професіонали виділяють два основних види динаміків, які можуть використовуватися для створення аудіосистеми вашого автомобіля. Найбільш поширеним типом є коаксіальна акустика, або широкосмугові динаміки. У кожному такому динаміку міститься, принаймні, одна головка, яка дозволяє відтворювати широкий спектр звукових частот. Більшість транспортних засобів ще з заводу поставляються з коаксіальної акустикою. Компонентна акустика становить іншу категорію. Ці динаміки, кожен з яких має одну головку, призначені для відтворення високих, середніх або низьких тонів.

    Компонентна акустика

    Діапазон людського слуху становить від 20 до 20000 Гц, і цей спектр розбивається на кілька різних категорій. Найвищі частоти створюються за допомогою високочастотних динаміків, найнижчі - низькочастотними, а динаміки середньої частоти займають нішу між зазначеними двома категоріями. Компонентні динаміки, кожен з яких має одну головку і конус, вписуються в ці категорії.

    Високочастотні динаміки (твітери)

    Це акустичні системи, які відносяться до верхньої межі аудіоспектра, охоплюючи діапазон від 2000 до 20000Гц. Багато уваги приділяється басам, але високоякісні твітери також грають важливу роль у відтворенні акустичного ефекту. Ці динаміки були названі на честь писклявого цвірінькання птахів ( «tweet» - щебетати).

    Динаміки середнього діапазону

    Середній діапазон звукового спектра складається з звуків, в вимірі від 300 до 5000 Гц, так що в даному випадку є збіги між середньочастотними і високочастотними динаміками.

    Низькочастотні динаміки

    Глибокий бас, який потрапляє в діапазон від 40 до 100 Гц, обробляється низькочастотними динаміками. Варто відзначити, що між низькочастотними і середньочастотними динаміками можна провести певні паралелі, але останні не здатні видавати низькі гучні баси, схожі на гавкіт собаки, внаслідок чого, такі НЧ-динаміки і отримали своє ім'я ( «woof» -гавканье). Також на ринку представлена спеціальна компонентна акустика, яка може надати можливість отримати додаткову точність в крайності звукового спектра.

    Супертвіттери, або ВЧ-динаміки для супервисоких частот

    Такі динаміки іноді здатні виробляти ультразвукові частоти, які знаходяться за межами діапазону нормального людського слуху, і ця межа значно вище, ніж 2000 Гц, де зазвичай функціонують звичайні ВЧ-динаміки. Це дозволяє таким супертвіттерам виробляти високочастотні звуки без будь-яких спотворень.

    Сабвуфери

    Як і супертвіттери, сабвуфери призначені для забезпечення більш високої якості звуку на одному полюсі звукового спектра. Сабвуфери аматорського рівня, як правило, працюють в діапазоні від 20 до 200 Гц, а професійне звукове обладнання може обмежуватися частотами нижче 80 Гц.

    Коаксиальна акустика

    Широкосмугова акустика містить такі ж типи головок, як і ті, які входять до складу компонентних моделей, але вони об'єднані в одному корпусі, що дозволяє економити гроші і час. Такі динаміки складаються з декількох головок, що дозволяє одному пристрою провести повний спектр звуків. Найбільш поширена конфігурація - НЧ-динамік з твіттером, встановлений у верхній частині конструкції. Але на ринку сьогодні представлені моделі і трьохсмугові коаксіальні варіанти, які складаються з низькочастотних, середньочастотних і високочастотних динаміків.

    Коаксиальная автомобільна акустика вперше була представлена світу в 1970-х роках, і більшість автомобілів поставляється з заводу з комплектом таких широкосмугових пристроїв. Але, і крім того, вистачає пропозицій по коаксіальним динамікам і на ринку післяпродажних пристроїв.

    Який краще вибрати?

    Компонентні і коаксіальні динаміки мають свої переваги і недоліки, тому, не можна однозначно відповісти, який варіант краще. Безумовно, сильною стороною кожного виду можна назвати:

    • широкосмугові динаміки: дешевизна, універсальність під різні варіанти установок, не вимагають додаткового використання кросовера;

    • компонентна акустика: відмінна якість звуку, виготовляється під конкретні побажання клієнта.

    Компонентна акустика є кращим вибором, якщо ви стежите за якістю звуку, але широкосмугові динаміки є менш дорогими і простіше в установці. У питанні модернізації заводських пристроїв, широкосмугові аналоги підбираються і змінюються досить просто.

    Але варто зазначити, що компонентні динаміки забезпечують набагато більше можливостей для користувацьких переваг в налаштуванні звуку. На додаток до кращої якості звуку, варто врахувати, що кожен такий динамік може бути індивідуально розташований для створення ідеальноого звукового середовища для конкретного транспортного засобу.

    Завершена