0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Шість найпоширеніших проблем автомобільного підсилювача

    07.12.2015

    Автомобільні аудіосистеми, як правило, дуже складні і дуже часто стає складно ідентифікувати і виправити ці проблеми і несправності. На додаток до складнощів, які можуть виникати з основними компонентами і складовими, аудіосистеми в автомобілі також піддаються впливу високих температур, вібрація та інших видів напруги і ударів в дорозі, які в домашніх умовах практично не спостерігаються. Хоча автомобільний аудіо підсилювач є всього одним компонентів серед багатьох, несправності, які виникають саме з підсилювачем, зазвичай різноманітні, і при цьому, їх часто можна сплутати з подібними проблемами інших елементів аудіосистеми.

    Деякі проблеми автомобільної аудіосистеми, звичайно приписуються підсилювачам, включаючи спотворення звуку, шипіння, скрипи або повне зникнення звуку. Так, як варіант, це може бути несправність підсилювача, але не варто забувати і про інші можливі варіанти несправностей, адже дуже часто такі проблеми залишаються, навіть якщо ви замінили підсилювач.

    Список проблем, пов'язаних з несправностями автомобільного підсилювача в аудіосистеми безмежний, але, все ж, давайте спробуємо розглянути найпоширеніші проблеми і можливі варіанти їх вирішення.

    1. Якщо підсилювач взагалі не включається.

    Для включення підсилювача необхідна потужність, як у віддалених, так і в силових проводах, і крім того, потрібно забезпечити відмінне заземлення. Тому, якщо ви помічаєте, що підсилювач не включається взагалі, почніть з перевірки подачі живлення. По-перше, перевірте напругу на віддаленому дроті підключення. Для можливості запуску підсилювача, цей провід повинен отримувати живлення в 5 вольт від головного пристрою. Якщо напруга менше 5 вольт, перевірте підключення до головного пристрою і переконайтеся, що немає ніяких перегорілих запобіжників.

    Якщо з віддаленим проводом все в порядку, перевірте провід живлення. Він повинен мати напругу акумуляторної батареї (зазвичай це близько 12 вольт) при вимкненому двигуні і, приблизно, 14.4 вольт при працюючому двигуні, але, якщо належним чином працює генератор. Якщо провід живлення не має напруги акумулятора, перевірте місця приєднання і запобіжники.

    Якщо віддалений і силовий дроти мають правильну напругу, перевірте правильність заземлення. Якщо заземлення слабке або його немає взагалі, це може впливати на якість функціонування підсилювача, або він може не включатися взагалі.

    Якщо ви переконалися, що підсилювач має відмінне живлення, заземлення, на віддалений провід при включенні головного пристрою подається напруга, всі запобіжники в порядку (в тому числі запобіжники, вбудовані в підсилювач), а проблеми залишилися - швидше за все, ви маєте справу з несправним підсилювачем .

    2. Якщо блимає світлодіод «захисного режиму».

    У більшості моделей підсилювачів при певних обставинах передбачена функція переходу в «захисний режим», щоб уникнути подальшого пошкодження внутрішніх компонентів. Якщо на вашій моделі підсилювача є світлодіод, який починає блимати, якщо підсилювач входить в захисний режим, значить, є ймовірність несправного динаміка, сабвуфера, кабеля або будь-якого іншого компонента. По-перше, перевірте подачу живлення і виключіть ймовірність проблем з іншими компонентами.

    Перший крок в діагностиці причини загоряння "захисного" сигналу - від'єднання проводів, підключення динаміків. Якщо ви помітили, що в цей момент світлодіод відключається, можна припустити, що проблема в одному з динаміків. Щоб точно визначити джерело несправностей, можна провести візуальний огляд кожного динаміка і сабвуфера в вашої автомобільної системі. Використовуйте омметр для перевірки коректного заземлення, якщо дроти заземлення підключені неправильно або ослаблені, в результаті ви маєте проблеми з функціонуванням.

    Якщо при проведенні дослідження вам не вдалося встановити будь-яких проблем з динаміками, причиною загоряння світлодіода можуть стати і сполучні RCA кабеля, які також можуть бути неправильно заземлені або несправні. Для перевірки даного припущення, просто підключіть RCA проводку до головного пристрою і підсилювача. Якщо світлодіод відключається, заміна RCA проводів допоможе просто вирішити проблему.

    3. Якщо при працюючому підсилювачі чути скрип.

    Скрип - це тип спотворення звуку, який відбувається з причини того, що аудіосигнал «підрізається» підсилювачем. Це ознака того, що підсилювач був перевантажений сабвуфером або іншими динаміками в момент, коли він просто не зміг забезпечити достатню кількість енергії. У домашніх аудиосистемах неефективні динаміки або слабкий підсилювач, можуть стати причиною такого скрипу, але в автомобільних системах причиною цього також можуть бути перегорілі або ослаблені дроти.

    Якщо підсилювач є не досить потужним для динаміків, або ж причина саме в динаміках, доведеться замінити підсилювач або вибрати більш слабкі динаміки. Так що, якщо вам здається, що проблема саме в динаміках або підсилювачі, спробуйте порівняти їх номінальну потужність.

    Якщо ж при перевірці з'ясовується, що підсилювач має достатню потужність, швидше за все, проблема з акустичними проводами, динаміками або заземленням підсилювача.

    4. Якщо з динаміків не надходить звук.

    В даному випадку, суть проблеми може полягати в тому, що немає вихідного сигналу з підсилювача, або ж головний пристрій не забезпечує подачу сигналу на підсилювач. Перш ніж перевірити їх, переконайтеся, що підсилювач отримує потужність, що він заземлений, і головне - що він дійсно включений.

    Якщо перевірка пройшла успішно, переконайтеся, що здійснюється подача сигналу з головного пристрою. Це досить простий процес. Якщо у вас є доступ до головного пристрою і підсилювача, просто відключіть RCA дроти від кожного девайса і підключіть їх до перевірочного блока. Перевірте, щоб головний пристрій було включено, що відрегульований рівень гучності звуку і підключення здійснено до відповідних входів радіо тюнера, CD-плеєра або через допоміжні входи. Якщо при підключенні нового комплекту RCA проводів все працює - просто замініть їх. Якщо з одного входу проходить звук, а з іншого немає - проблема в головному пристрої, а не в підсилювачі.

    Якщо при цьому, з підсилювача немає вихідного сигналу, спробуйте від'єднати його від динаміків в автомобілі і підключити якимось окремим зовнішнім колонок. Якщо він працює - проблема з встановленими в транспортний засіб динаміками або проводкою підключення. А якщо і при їх заміні звуку немає - все-таки проблеми з підсилювачем (хоча, знову таки, перевірте, щоб підсилювач не перебувала в «підлеглому» режимі, і що в системі у вас не встановлені конфліктні фільтри).

    5. Якщо з динаміків чути шипіння або спотворений звук.

    Різні спотворення звуку можуть бути викликані поганим або недостатньо потужним підсилювачем, але, підсилювач не завжди є головною причиною таких проблем. Хрускіт, шипіння та інші види небажаних шумів і спотворень можуть бути викликані неправильною проводкою, поганим заземленням, а будь-яке спотворення сигналу від головного пристрою буде посилюватися, і впливати на роботу підсилювача, який, за великим рахунком, просто робить свою роботу, не залежно від того, наскільки воно ріже вуха.

    Для виявлення джерела спотворення звуку необхідно виключити кожну потенційну причину. По-перше, перевірте сполучні кабелі і дроти динаміків. Якщо дроти, що зв'язують головний пристрій і підсилювач, прокладені поблизу с силовою проводкою або кабелям заземлення, вони можуть переймати перешкоди, які, потім, ви чуєте, як спотворення. Теж саме відноситься і до проведення динаміків, хоча, може бути досить складно це відстежити. Спробуйте прокласти дроти таким чином, щоб вони не стикалися з силовими кабелями і кабелем заземлення, і щоб, по можливості, вони перетиналися під кутом 90 градусів. Також, проблему можуть допомогти вирішити кабеля більш високої якості або проводка з хорошим захистом.

    Якщо ви не в змозі виявити будь-які проблеми шляхом заміни проводів, спробуйте відключити динаміки від підсилювача. Якщо ви все ще чуєте шуми, перевірте якість заземлення.

    Звичайно ж, причина завжди може полягати в головному пристрої, або в тій системі, яку ви використовуєте в якості джерела звуку.

    6. Якщо з динаміків лунає тріск.

    Зі своїх автомобільних динаміків іноді ви можете почути хлопки, тріск і навіть стуки, а це може означати, що вони отримують занадто мало або занадто багато живлення, або просто неправильно встановлені, але справжнє з'ясування проблеми може зайняти деякий час.

    Перш за все, вам необхідно усунути будь-які проблеми, які можуть виникнути з вашими корпусними динаміками. Якщо ви вибрали не зовсім відповідний корпус для моделі динаміків, ви не отримаєте бажаного звучання. І якщо динамік встановлений в корпусі неправильно, він може провокувати вихід повітря саме в той момент, коли ви насолоджуєтеся музикою. Це може привести до виникнення тріску і ударів, так як вібруючий конус динаміка втягує і викидає з коробки повітря, а все тому, що він не був правильно зафіксований в коробці.

    Якщо все нормально з корпусами динаміків, перевірте правильність узгодження імпедансу низькочастотних динаміків. Узгодження імпедансу або опору - це досить просте завдання. Якщо у вас є один сабвуфер, підключений до одного підсилювача - узгодження або є, або його немає. Але, якщо до одного підсилювача підключено кілька сабвуферів, необхідно провести кілька розрахунків, щоб зрозуміти, підключені вони послідовно або паралельно.

    Якщо ви виявите, що опори збігаються, необхідно перевірити номінальну потужність підсилювача і сабвуфера і внести необхідні корективи, якщо на підсилювач подається більше або менше живлення. У разі якщо на сабвуфер подається більше живлення, замініть його на більш потужну модель або просто зменшіть кількість вольт, які подаються, тобто, відмовтеся від посилення на головному пристрої, вимкніть баси і регулюйте всі параметри налаштування звуку, поки ваш динамік не перестане тріщати і плескати.

    У тих випадках, коли підсилювач не забезпечує достатню потужність, це також призводить до виникнення ударів і тріска, проблему можна вирішити, просто замінивши корпус. Більший корпус сабвуфера може позбавити від спотворень, хоча, можна поекспериментувати з використанням інших варіантів сабвуферних корпусів.

    Завершена