0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Зарядка акумулятора, яку зарядку вибрати

    10.12.2015

    Перед зарядкою акумулятора слід визначиться з його типом. Найчастіше зустрічаються акумулятори з рідким електролітом (маркуються написом WET на корпусі або етикетці), електроліт в таких акумуляторах складається з розчину сірчаної кислоти і дистильованої води. Якщо ніде на корпусі немає такого напису, то просто похитавши акумулятор з боку в бік можна відчути, як в ньому переливається електроліт. Якщо у Вас саме така батарея, вважайте що Вам пощастило. Зарядити її можна практично будь-яким зарядним пристроєм, лише б струм заряду був відповідним. А ось якщо ви на своєму акумуляторі виявили гордий напис AGM або GEL варто задуматися про більш продвінутий імпульсний зарядний пристрій.

    І так для зарядки акумулятора потрібно визначиться з струмом заряду. Зазвичай, його розраховують за простою формулою ємність АКБ наприклад 60Аг поділена на 10, виходить 6. Тобто акумулятор ємністю 60Аг потрібно заряджати струмом не більше ніж 6А, перевищення струму заряду може привести до сульфатації пластин і виходу АКБ з ладу, а ось зарядка малими струмами, навпаки, сприятливо позначається на терміні служби АКБ, правда при цьому зростає і час заряду. До речі до сульфатації пластин можуть привести і інші фактори, як наприклад перезаряд батареї, недозаряд батареї, тривале зберігання АКБ в розрядженому стані і підвищена щільність електроліту. Розібравшись з струмом заряду, зверніть увагу на номінальну напругу батареї вона може бути 6В, 12В у мототехніки і легкових автомобілів, 12В, 24В у легкових і вантажних автомобілях, важкої і сільськогосподарської техніки. Врахувавши ці параметри, можна приступити до зарядки акумулятора. Спочатку потрібно підключити клеми зарядного пристрою до акумулятора, а вже потім включати ЗУ в мережу. Так само, не забувайте дотримуватись полярності і послідовності. Спочатку підключайте плюсову клему, а потім мінусову.

    Процес зарядки акумулятора супроводжується випаровуванням суміші водню і кисню, тому, якщо у Вас обслуговувана батарея - потрібно викрутити пробки банок, щоб уникнути надлишкового тиску всередині корпусу. Що стосується конструкції, яка не потребує постійного обслуговування батареї, то в ній передбачено спеціальний вентиляційний отвір зі спусковим клапаном. Важливо пам'ятати, що пари водню і кисню є вибухонебезпечними, тому заряджати АКБ краще в добре провітрюваному місці. Не забувайте дотримуватися правильної послідовності підключення клем ЗУ до клем АКБ. Порушення послідовності призведе до появи іскри на плюсовій клеми, що може привести до вибуху.

    Для зарядки автомобільного акумулятора можна використовувати або трансформаторний, або імпульсний зарядний пристрій. Трансформаторні зарядки вимагають ручної настройки і не підходять для гелевих і AGM батарей, так як трансформаторний зарядний пристрій схильний підвищувати напругу на фінальній стадії заряду. Зарядка гелевой батареї високою напругою призводить до відшарування гелевого електроліту від активної маси пластин АКБ, і до зменшення площі контакту електроліту з пластиною. На жаль, цей процес незворотній і батарея поступово буде виходити з ладу. Теж саме стосується і AGM батарей, висока напруга викликає кипіння електроліту і відокремлені частинки водню і кисню не можуть бути абсорбовані скловолокном. До плюсів трансформаторних зарядок відносять їх висока надійність.

    А ось імпульсні зарядні пристрої проводять зарядку в повністю автоматичному циклі, при цьому, здатні самостійно визначити тип акумулятора, рівень його заряду і підібрати необхідні параметри для зарядки або відновлення АКБ. Також, імпульсні зарядні пристрої мають більш високий ККД завдяки блоку живлення побудованому не на основі діодних мостів, а на основі трансформатора, також, з цієї причини досягаються менші габарити корпусу і менша вага.

    Завершена