0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Кошик
Мої покупки

Як побудувати аудіосистему в автомобілі

12.04.2016

Ті хто вперше стикаються з вибором автомобільної аудіосистеми, прийшовши в магазин буквально відразу потрапляють в ступор від пари перших питань, таких як:

  • "Вам магнітолу розміром 1DIN або 2DIN?"

  • "Динаміки компонентні або коаксіальні?"

  • Або ось це моє найулюбленіше "А скільки пар лінійок вам потрібно?"

Метою цього відео буде відповісти на ці питання і розповісти про те, що потрібно для побудови автомобільної аудіо системи.

Природно, що головний компонент будь-якої системи це ресівер, або по простому магнітола, і тому її часто називають головним пристроєм. Головні пристрої мають різні посадочні місця 1DIN, 2DIN і дуже рідкісний стандарт 1.5DIN. Однодінові ресівери мають посадочне місце 18х5 см, двухдіновая 18х10 і рідкісний але все ж існуючий півтора дін 18х7,5 см.

В основній своїй масі однодінові ресівери являють собою пристрої для прослуховування музики з різних джерел.

Що стосується двухдінових пристроїв, то їх функціонал значно ширший тут ви зможете по радувати себе кольоровим сенсорним дисплеєм, навігацією камерою заднього виду і навіть доступом в інтернет.

Але бувають і виключення можна знайти однодінку з кольоровим дисплеєм (так часто роблять, якщо посадочне місце в автомобілі не дозволяє встановити 2DIN) або на навпаки двухдінове рішення але суто для прослуховування музики (на приклад якщо ви не хочете переплачувати за кольоровий дисплей, а просто бажаєте замінити рідну магнітолу на більш якісну).

Приблизно так само виглядає ситуація і з полторадіновими головними пристроями можна знайти різні варіанти і по функціоналу і за ціною, але з огляду не популярності такого розміру, головне знайти хоч якийсь.

Сучасні ресивери мають хоч і не потужний, але все таки свій маленький підсилювач, до якого можна підключить не більше чотирьох не сильно потужних динаміків. При бажанні можна підключити і потужні динаміки, але тоді є ризик дуже швидко їх спалити.

Для цього поліпшення якості звуку і збільшення потужності системи використовують додаткові аудіо-підсилювачі. Що б підключити підсилювач до ресівера використовують RCA роз'єми вони ж "тюльпани" вони ж "лінійки". Від кількості лінійок залежить кількість динаміків, які можна буде підключити. Наприклад, якщо в ресівері одна пара лінійок, то підключити можна буде одну пару динаміків, дві пари лінійок - дві пари динаміків, три пари лінійок - три пари динаміків або дві пари динаміків плюс сабвуфер.

Звичайно можна використовувати спеціальні розгалужувачі лінійок і зробити з однієї пари дві, але тоді виникають труднощі з налаштуванням системи.

У свою чергу підсилювачі бувають одно-, двох-, трьох, чотирьох, п'яти і навіть шести канальними, кількість каналів визначає кількість підключаємих динаміків, до двох канальному можна підключити два динаміка, а до п'яти канального чотири динаміки плюс сабвуфер.

Тепер потрібно визначиться які динаміки ми будемо підключати до підсилювача або головного пристрою. В основному розрізняють два типи динаміків - це коаксіальні і компонентні.

Коаксіальні динаміки складаються з декількох звукових випромінювачів (динаміків) зібраних на одній конструкції, кожен з випромінювачів розрахований на відтворення певного звукового діапазону і визначає так звану "смуговість динаміка". Тобто якщо конструкція складається з двох випромінювачів то це двосмуговий динамік, а якщо з трьох то трьохсмуговий і так далі.

У компонентних динаміках все навпаки, все випромінювачі встановлюються окремо один від одного на оптимальній відстані від слухача, таким чином можна досягти більш якісного і точного звучання. Компонентні системи складаються з двох динаміків мідбасс і твітера (він же "пищалка" він же "високочастотник") називають двокомпонентними, а системи складаються з мідбасс, среднечастотника (він же "мідренж") і твітера трьох компонентними. Трьох компонентні системи мають більш детальне звучання на відміну від двох роздільних.

Варто звернути увагу на конструкцію і матеріали з яких виготовлений динамік. Добре коли корзина динаміка виготовлена з металу методом лиття, а не штампування, але динаміки з литою корзиною істотно дорожче.

Оптимальним матеріалом для виготовлення дифузора мідбасс вважається целюлоза (по простому папір), для твітера шовк, для средньочастотника або целюлоза або шовк.

Якщо вибрати динамік СЧ з дифузором з целюлози то для його установки знадобиться виготовлення спеціального корпусу певного обсягу, шовкові купольні среднечастотники цього не потребують, але мають більше спотворень у звучанні.

Що б з'єднати всі динаміки компонентної системи в один ланцюг застосовують кросовер, це спеціальний пристрій яке розділяє звуковий потік між усіма динаміками, так що кожен динамік буде грати в певному частотному діапазоні.

Тепер нам залишилося по говорити про сабвуфері, всі знають що саб потрібен для відтворення басу, але при установці саба важливо розуміти, що без його якості, ви не отримаєте гарного потужного басу, іншими словами якщо у вас автомобілі встановлена пара десяти сантиметрових динаміків то установка саба не компенсує недолік баса, так як сабвуфер відтворює тільки найнижчу частину діапазону.

Існує багато різновидів сабвуферів і способів їх установки, але до готових рішень які можна купить в магазині і відразу почати користуватися відносять корпусні. Корпуси бувають різних видів, і кожен вид підходить під певний музичний жанр.

Наприклад корпус типу закритий ящик відрізняється своєю компактністью і більше підійде для живих музичних жанрів таких як рок, джаз, блюз і т.п або для клубної музики.

Якщо ви слухаєте драм енд бейс, даб степ або реп, краще дивитися в бік банд-пасів або закритого корпусу.

Такі рекомендації по вибору сабвувера, вважаються оптимальними, але ви можете самі визначити яке звучання більше подобається вам, просто послухавши саб в нашому магазині.

Завершена