0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • 0800-30-15-85
    Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України
  • (067) 470-74-60
    по тарифу оператора
  • (066) 354-31-21
    по тарифу оператора
  • Мої авто
    У гаражі немає жодного авто
      Додати авто
      щоб зберегти авто для використання в наступний раз
      0
    • Кошик
    Мої покупки

    Навіщо потрібні трансмісійні масла

    14.04.2016

    На трансмісійне масло покладено не менш важливе завдання ніж на моторне, і не дивлячись на те що трансмісійні масла працюють в більш легких умовах ніж моторні масла вони так само відчувають високі навантаження і високу температуру, яка часом досягає 300 градусів за Цельсієм. Тому до вибору масла для трансмісії потрібно підходити особливою уважністю.

    Саме поняття трансмісійне масло дає нам зрозуміти що даний тип продуктів використовується в коробках передач, але коробки бувають різними, наприклад, механічні, автоматичні або варіатори. І для всіх їх потрібні різні рідини, більш того всі масла які застосовуються в агрегатах тертя і агрегатах трансмісії автомобілів, тракторів, тепловозів, дорожньо-будівельних машинах, в редукторах, мостах, зубчастих і черв'ячних передачах називаються трансмісійними. І природно кожному типу механізму потрібно своє масло. Так як нас з вами більше стосується тема легкових автомобілів, то і говорити ми будемо про ті масла, які застосовуються в легковому транспорті.

    Заміна масла в коробці передач виконується згідно з «мануалом» до автомобіля, і в залежності від його марки і моделі інтервал може становити від 20 000 км до 300 000 км пробігу. В середньому в механічних коробках масло міняють кожні 40-50 тисяч кілометрів, а в автоматичних кожних 60 тисяч. У сучасному автомобілебудуванні зустрічаються і такі коробки, масло в яких міняти і зовсім не потрібно. Звичайно, якщо така коробка вийде з ладу то масло доведеться замінити після ремонту.

    Трансмісійні масла для механічних коробок згідно з класифікацією Американського Нафтового Інституту (API) поділяються на декілька класів і позначаються буквами GL (Gear finoilcant). Масла з допусками GL-1, GL-2 і GL-3 зустріти дуже складно, так як це застарілі класи, їх можна замінити маслом класу GL-4.

    На полицях магазину вам може зустрітися масло класу GL-5 і багато хто може по думати що воно ще краще ніж GL-4. Але насправді GL-4 і GL-5 це різні масла, і застосування масла з допуском GL-5 в коробці передач призведе до поломки. Справа в тому що GL-5-е масло застосовують в високонавантажених вузлах (на приклад в мостах), тому щоб забезпечити маслу вищі протизадирні властивості і знизити тертя в його склад додають сірку. Сірка підвищує знос синхронізаторів КПП які виготовляють з кольорових металів (в основному це бронза).

    Тому для механічної трансмісії шукайте масло з допуском GL-4, але як і в випадку з моторними маслами на каністрі можна зустріти допуски і вимоги виробників різних автомобільних марок (на приклад Mersedes Benz "MB" або BMW), такі допуски говорять про те що даний автовиробник схвалив використання такого масла в КПП своїх автомобілів.

    Якщо на каністрі з маслом немає допуску вашого автовиробника, це означає, що або він не має власних вимог до трансмісійних масел і його влаштовує допуск GL, або він підписав контракт з іншим виробником трансмісійних масел.

    Автоматичних трансмісій існує кілька варіантів це:

    • Стандартний автомат (або по правильному "гідротрансформатор")

    • Варіатор

    • Робот

    • АКПП з подвійним зчепленням

    І природно для кожної з них застосовуються певні трансмісійні масла і рідини з певним коефіцієнтом тертя. Тому при заміні масла в автоматичній коробці обов'язково ознайомтесь з рекомендаціями виробника.

    Якщо у вас передньопривідний автомобіль на автоматі то КПП буде розміщена в одному корпусі з головною передачею і диференціалом, і в деяких випадках в таку коробку може заливатися два типу масла. Але в основному при виборі масла дотримуються таких правил:

    • Гідротрансформаторні автомати є найпоширенішими і для них застосовують масла ATF.

    • Масла для варіаторів мають позначення CVT

    • Роботизовані коробки у різних автовиробників можуть мати різну назву наприклад у Mitsubishi - ALLSHIFT, у VW -DSG і т.д. По суті роботизована коробка це та ж механіка тільки без педалі зчеплення і передачі за вас перемикає робот. Але виробник рекомендує лити в таку коробку особливе масло, наприклад для Mitsubishi це Castrol / Burmach gear oil BOT 328. Якщо копнути глибше то таке масло відповідає GL-4-му допуску, але так само має ряд особливих властивостей, тому замінити його на звичайне масло для механіки не можна.

    • У випадку з коробками з подвійним зчепленням все ще складніше, справа в тому що не існує єдиної конструкції для даних типів трансмісії і кожен автовиробник диктує свої умови для масла. Наприклад, в деяких модифікаціях AUDI Q7 трансмісія складається з трьох різних вузлів і в кожен з яких заливається різна трансмісійна рідина.

    Як бачите всі масла для автоматичних коробок не мають єдиної системи класифікації по API або ACEA, єдині масла де хоч якось вдалося дійти спільних допускам це ATF, при їх виборі орієнтуються на допуски Dextron і Mercon.

    Вважається, що при заміні масла трансмісія не потребує промивання, так як на відміну від моторного масла не робочих поверхнях не відкладаються продукти згоряння палива. Але трансмісія часто піддається високим навантаженням і на поверхнях деталей відкладаються продукти зносу і окислення, видалення цих продуктів за допомогою промивання підвищує термін служби трансмісії.

    І найголовніше: пам'ятайте що трансмісія не менш дорога деталь ніж двигун, тому купуйте для неї тільки якісне масло і регулярно перевіряєте його рівень.

    Завершена